SSM: Dosarul de cercetare a unui eveniment urmat de incapacitate temporara de munca

20 August 2012
20 August 2012
dosarmuncassm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Care este continutul dosarului de cercetare?

Cercetarea evenimentelor se finalizeaza cu intocmirea unui dosar, care trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele elemente:
- opisul actelor aflate in dosar;
- procesul-verbal de cercetare;
- nota de constatare la fata locului, care va fi incheiata imediat dupa producerea evenimentului de catre:

a) lucratorul desemnat sau serviciile de prevenire si protectie, in cazul evenimentelor a caror cercetare intra in competenta dvs., in calitate de angajator. In acest caz, nota de constatare va fi semnata de dvs., in calitate de angajator;

b) inspectorul de munca, in cazul evenimentelor care se cerceteaza de catre inspectoratul territorial de munca sau de catre Inspectia Muncii;

- schite si fotografii referitoare la eveniment;
- declaratiile accidentatilor, in cazul evenimentului urmat de incapacitate temporara de munca sau de invaliditate;
- declaratiile martorilor si ale oricaror persoane care pot contribui la elucidarea imprejurarilor si a cauzelor reale ale producerii evenimentului;
- copii ale actelor si ale documentelor necesare pentru elucidarea imprejurarilor si a cauzelor reale ale evenimentului;
- copii ale certificatului constatator sau ale oricaror alte autorizatii in baza carora va desfasurati activitatea in calitate de angajator;
- copii ale fisei de identificare a factorilor de risc profesional si ale fisei de aptitudine, intocmite potrivit prevederilor legale;
- copii ale contractelor individuale de munca ale victimelor;
- copii ale fiselor de instruire individuala in domeniul securitatii si sanatatii in munca ale victimelor. In
caz de deces, aceste fise se vor anexa in original;
- concluziile raportului de constatare medico-legala, in cazul accidentului mortal;
- copie a hotarârii judecatoresti prin care se declara decesul, in cazul persoanelor date disparute;
- copie a certificatelor de concediu medical, in cazul accidentului urmat de incapacitate temporara de munca;
- copie a deciziei de incadrare intr-un grad de invaliditate, in cazul accidentului urmat de invaliditate;
- copii ale actelor/documentelor emise/completate de unitatile sanitare care au acordat asistenta medicala victimelor, inclusiv asistenta medicala de urgenta, din care sa rezulte data si ora când accidentatul s-a prezentat pentru consultatie, precum si diagnosticul;
- copie a procesului-verbal de cercetare la fata locului, incheiat de serviciile politiei rutiere, in cazul accidentelor de circulatie pe drumurile publice.

Dosarul mai poate cuprinde, dupa caz, orice alte acte si documente necesare pentru a determina caracterul accidentului, cum ar fi:

- copie a autorizatiei, in cazul in care victima desfasura o activitate care necesita autorizare;
- copie a diplomei, a adeverintei sau a certificatului de calificare a victimei;
acte de expertiza tehnica, intocmite cu ocazia cercetarii evenimentului;
-l acte doveditoare, emise de catre organele autorizate, din care sa se poata stabili locul, data si ora producerii evenimentului sau sa se poata justifica prezenta victimei la locul, la ora si la data producerii evenimentului;
-l documente din care sa rezulte ca accidentatul actiona pentru indeplinea indatoririi de serviciu;
- corespondenta cu alte institutii/unitati in vederea obtinerii actelor solicitate;
- adresele de prelungire a termenelor de cercetare;
- actul medical emis de unitatea sanitara care a acordat asistenta medicala de urgenta, din care sa rezulte diagnosticul la internare si/sau externare;
- procesul-verbal incheiat dupa producerea evenimentului;
l formularul pentru inregistrarea accidentului de munca – FIAM.

Cum se intocmeste dosarul de cercetare?

Dosarul de cercetare a unui eveniment care a produs incapacitate temporara de munca trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

Filele dosarului trebuie sa fie numerotate, semnate de catre membrii comisiei de cercetare si stampilate cu stampila dvs., in calitate de angajator.

Numarul total de file continut de dosarul de cercetare si numarul de file pentru fiecare document anexat la dosar trebuie sa fie mentionate in opis.

Fiecare document, cu exceptia procesului-verbal de cercetare, trebuie sa fie identificat in dosarul de cercetare ca anexa.

Paginile si spatiile albe trebuie sa fie barate.

Schitele referitoare la eveniment, anexate la dosar, trebuie sa fie insotite de explicatii.

Fotografiile referitoare la eveniment trebuie sa fie clare si insotite de explicatii.

Formularul pentru declaratie trebuie sa fie conform modelului prevazut in anexa nr. 14 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006.

Declaratiile aflate la dosar trebuie sa fie insotite de forma tehnoredactata, pentru a se evita eventualele confuzii cauzate de scrisul ilizibil, certificate ca fiind conforme cu originalul si semnate de catre inspectorul care a efectuat cercetarea sau de catre unul dintre membrii comisiei de cercetare.

In câte exemplare se intocmeste dosarul de cercetare?

a) In cazul evenimentului urmat de incapacitate temporara de munca si care s-a produs la un singur angajator, dosarul se intocmeste intr-un exemplar, care se pastreaza in arhiva angajatorului respectiv.

b) In cazul evenimentului urmat de incapacitate temporara de munca si care are victime cu angajatori
diferiti, dosarul se intocmeste in mai multe exemplare. Originalul se pastreaza in arhiva angajatorului care inregistreaza accidentul si celelalte exemplare se pastreaza de catre ceilalti angajatori.

c) In cazul evenimentului urmat de incapacitate temporara de munca in care faptele comise pot fi considerate infractiuni, potrivit legii, dosarul de cercetare se incheie in doua exemplare, originalul fiind inaintat organului de urmarire penala.

Ce traseu urmeaza dosarul de cercetare?

1. In termen de 5 zile lucratoare de la finalizarea cercetarii, dosarulde cercetare original intocmit de
catre comisia numita de dvs., in calitate de angajator, trebuie inaintat pentru verificare si avizare la Inspectoratul Teritorial de Munca pe raza caruia s-a produsevenimentul.

2. Inspectoratul Teritorial de Munca va analiza, va aviza si va va restitui dosarul in cel mult 7 zile lucratoare de la data primirii. Dosarul va fi insotit de avizul Inspectoratului Teritorial de Munca.

3. In cazul in care Inspectoratul Teritorial de Munca constata ca cercetarea nu a fost efectuata corespunzator, acesta poate dispune completarea dosarului si/sau refacerea procesului-verbal de cercetare, dupa caz.

4. Comisia de cercetare trebuie sa completeze dosarul si sa reface procesul-verbal de cercetare in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii dosarului.

5. In cazul evenimentului urmat de incapacitate temporara de muncain care faptele comise pot fi considerate infractiuni, Inspectoratul Teritorial de Munca va inainta originalul dosarului de cercetare la organul de urmarire penala, imediat dupa avizare.


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]