Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

SSM: Care sunt atributiile medicului de medicina a muncii

ssmmedicinamedic

Medicul specialist de medicina a muncii este principalul consilier al angajatorului si al reprezentantilor angajatilor in probleme de promovare a sanatatii in munca si in imbunatatirea mediului de munca din punctul de vedere al sanatatii in munca.

El are, in principal, urmatoarele atributii

Organizeaza supravegherea starii de sanatate a angajatilor, concordant cu particularitatile expunerii la factorii de risc. In acest scop, medicul de medicina a muncii:
- participa la evaluarea riscurilor privind bolile profesionale si bolile legate de profesie;
- viziteaza locurile de munca pe care le are in supraveghere.

Identifica factorii de risc si participa la actiunile de evaluare a acestora prin urmatoarele actiuni principale:
- recomanda investigatiile adecvate necesare pentru a stabili diagnosticul bolilor profesionale si/sau al celor legate de profesie;
- stabileste diagnosticul bolilor profesionale si al celor legate de profesie;
- colaboreaza cu specialisti din alte domenii in stabilirea diagnosticului bolilor profesionale.

Supravegheaza sanatatea angajatilor pe baza prevederilor legale si a riscurilor profesionale pentru sanatatea angajatilor, respectand principiile de etica, astfel:
- efectueaza examinari medicale la incadrarea in munca, de adaptare, periodice, la reluarea muncii si la incetarea activitatii profesionale in
respectivul loc de munca;
- coordoneaza monitorizarea biologica a expunerii profesionale si a efectelor biologice consecutive expunerii, dupa o prealabila selectie a celor
mai adecvate teste, pe baza parametrilor de sensibilitate, specificitate si a valorii lor predictive;
- tine evidenta si supravegheaza bolile profesionale, bolile legate de profesie si supravegheaza bolile cronice in relatie cu munca;
- declara cazurile de boli profesionale, conform metodologiei aprobate de Ministerul Sanatatii;
- inregistreaza bolile legate de profesie, conform metodologiei elaborate de Ministerul Sanatatii;
- stabileste aptitudinea in munca, cu ocazia oricarei examinari medicale.

Organizeaza primul ajutor si tratamentul de urgenta si instruieste angajatii cu privire la aplicarea metodelor accesibile lor de prim ajutor si a procedurilor de urgenta, daca are competenta in acest sens.

Face recomandari privind:
- organizarea muncii,
- amenajarea ergonomica a locului de munca,
- utilizarea in conditii de securitate a substantelor folosite in procesul muncii,
- repartizarea sarcinilor de munca, tinand seama de capacitatea si aptitudinile angaja tilor de a le executa.

In cadrul comitetului de sanatate si securitate in munca, medicul de medicina a muncii participa la stabilirea programelor de sanatate la locul de munca, prin urmatoarele actiuni:
- consiliaza reprezentantii angajatorului si ai angajatilor asupra programelor de sanatate si securitate in munca;
- recomanda consultarea sistematica cu reprezentantii angajatilor in probleme de medicina si sociologie a muncii;
- consiliaza asupra modului de alegere si definire a programelor de sanatate, securitate si de mediu, care se vor realiza de catre angajator;
- coordoneaza discutiile privind sanatatea in munca astfel incat sa conduca la un acord de opinii intre angajator si reprezentantii angajatilor;
- consiliaza asupra mijloacelor de monitorizare si de evaluare a programelor de sanatate adaptate la locul de munca.

Evalueaza aptitudinea pentru munca in relatie cu starea de sanatate si promoveaza adaptarea muncii la posibilitatile angajatilor, asigurand:
- evaluarea handicapului in relatie cu munca;
- managementul clinic in procesul de recuperare a capacitatii de munca;
- aplicarea principiilor ergonomiei in procesul de reabilitare;
- colaborarea cu specialistul in psihologia muncii in vederea reabilitarii angajatilor cu probleme de sanatate mentala datorate unor factori aferenti
procesului muncii si relatiilor interumane de la locul de munca;
- masurile adecvate privind sanatatea si securitatea in munca a angajatilor cu probleme speciale legate de utilizarea de droguri si consumul de alcool;
- consilierea in probleme de reabilitare si reangajare;
- consilierea cu privire la mentinerea in munca a angajatilor varstnici si a celor cu disabilitati;
- promovarea capacitatii de munca, a sanatatii, indemanarii si antrenamentului in relatie cu cerintele muncii.

Consiliaza angajatorul asupra unei bune adaptari a muncii la posibilitatile angajatului in circumstantele speciale ale unor grupuri vulnerabile:
- femei gravide, mame in perioada de alaptare, adolescenti, varstnici si persoane cu handicap.
- intocmeste rapoarte cat mai precise si mai complete catre angajator, angajati si autoritatile competente, conform legii.

Asigura managementul serviciilor medicale de medicina a muncii, astfel:
- evalueaza prioritatile de actiune in domeniul sanatatii in munca;
- evalueaza calitatea serviciilor, promovand auditul cu privire la ingrijirile de sanatate in munca;
- pastreaza datele medicale ale serviciului sub stricta confidentialitate;
- concepe un program de instruire pentru personalul angajat in serviciile de medicina a muncii si de sanatate si securitate in munca.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssmmedicinamedic

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 17 August 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: Care sunt atributiile medicului de medicina a muncii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Munca suplimentara. Modalitate de compensareIntrebare: Compensarea muncii suplimentare prin ore libere platite in urmatoarele 60 zile calendaristice dupa efectuarea acesteia. Am o intrebare legata de modul de compensare /plata al orelor prestate peste numarul de ore lucratoare din luna. S-a optat pentru compensarea orelor suplimentare cu timp liber platit in urmatoarele 60 de zile dupa efectuarea acesteia. Angajatul care a muncit suplimentar va beneficia de un numar de ore libere egal cu numarul de ore prestate suplimentar. Aceste ore ii vor fi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Concediu pentru ingrijrea copilului cu dizabilitati. Stagiu pentru concediu medical.Concediu pentru crestere copilIntrebare: Avem o salariata care se afla in concediu creste copil cu handicap de aproximativ 4 ani (si-a reinnoit certificatul anual). La acest moment are contractul suspendat si ne-a anuntat ca este insarcinata cu cel de-al doilea copil. Care din cele 2 suspendari are prioritate: cea pentru copil cu handicap sau pentru cel de-al doilea copil? Mentionez ca beneficiaza de o indemnizatie pentru copilul cu handicap pana in luna martie(cand expira valabilitatea certificatului) cu posibilitea de prelungire. Nu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]