SSM: Procedura de casare a echipamentului individual de protectie

procedura de casare echipament protectieechipament de protectie ssmssm 2018
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Va reamintim ca acordarea echipamentului individual de protectie (EIP) reprezinta o masura tehnica stabilita prin Planul de prevenire si protectie, ca urmare a identificarii unui risc profesional care nu poate fi eliminat sau diminuat prin alta modalitate.

Este demn de mentionat ca echipamentul individual de protectie se distribuie GRATUIT de angajator si trebuie sa asigure o stare buna de functionare si o stare de igiena satisfacatoare prin intermediul intretinerii, repararii si inlocuirilor necesare.

Un EIP nou se acorda in cazul degradarii sau pierderii calitatilor sale de protectie (a expirarii timpului normat), conform art. 13, lit. s), Legea nr. 319/2006.


"Care este baza legala si procedura de casare a echipamentului individual de protectie?", se intreba cineva in cadrul PortalSSM.ro.


Raspunsul specialistilor:


Normativul de acordare si durata de utilizare a EIP se stabilesc prin negociere colectiva ca anexa la contractul colectiv de munca sau prin contractul individual de munca. Perioada de utilizare a EIP poate fi furnizata de producator sau in functie de perioada normala de amortizare contabila.

Referitor la casarea obiectelor de inventar gen EIP, conform pct. 42 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009, rezultatele inventarierii se inscriu de catre comisia de inventariere numita de administrator intr-un proces-verbal.

Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente: data intocmirii, numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere, gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate, data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere, rezultatele inventarierii, concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.

Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului...citeste mai multe detalii pe PortalSSM >>>



In baza hotararii acestora se va intocmi formularul "Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale", prevazut de OMFP 2634/2015.

In concluzie, pasii care trebuie urmati sunt urmatorii:
1. propunere de casare,
2. dispozitie de constituire a unei comisii de casare a unor mijloace fixe sau obiecte de inventar,
3. listele de casare,
4. proces-verbal de casare semnat de comisia de inventariere si cu aprobarea conducatorului unitatii.

Pentru a face dovada ca bunurile sunt distruse, acestea se vor preda catre o societate specializata in colectarea/distrugerea deseurilor. In documentul de predare (proces-verbal, aviz de insotire a marfii) se va mentiona ca bunurile sunt predate in vederea distrugerii.


...continuarea pe PortalSSM >>>




NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Atentie! Regulamentul Intern trebuie modificat conform actelor normative intrate in vigoare in ultima perioada!
Riscati amenzi de pana la 30.000 de lei!

Scapati instantaneu de stresul
intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea pe stick „Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz” gasiti TOT!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
procedura de casare echipament protectieechipament de protectie ssmssm 2018

Data aparitiei: 24 Iulie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

SSM: Procedura de casare a echipamentului individual de protectie Nota: 4.88 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]