Este demn de mentionat ca echipamentul individual de protectie se distribuie GRATUIT de angajator si trebuie sa asigure o stare buna de functionare si o stare de igiena satisfacatoare prin intermediul intretinerii, repararii si inlocuirilor necesare.
Un EIP nou se acorda in cazul degradarii sau pierderii calitatilor sale de protectie (a expirarii timpului normat), conform art. 13, lit. s), Legea nr. 319/2006.
"Care este baza legala si procedura de casare a echipamentului individual de protectie?", se intreba cineva in cadrul PortalSSM.ro.
Raspunsul specialistilor:
Portal Codul Muncii
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Legis Plus Legislatia Muncii
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Normativul de acordare si durata de utilizare a EIP se stabilesc prin negociere colectiva ca anexa la contractul colectiv de munca sau prin contractul individual de munca. Perioada de utilizare a EIP poate fi furnizata de producator sau in functie de perioada normala de amortizare contabila.
Referitor la casarea obiectelor de inventar gen EIP, conform pct. 42 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009, rezultatele inventarierii se inscriu de catre comisia de inventariere numita de administrator intr-un proces-verbal.
Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente: data intocmirii, numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere, gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate, data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere, rezultatele inventarierii, concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.
Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului...citeste mai multe detalii pe PortalSSM >>>
In baza hotararii acestora se va intocmi formularul "Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale", prevazut de OMFP 2634/2015.
In concluzie, pasii care trebuie urmati sunt urmatorii:
1. propunere de casare,
2. dispozitie de constituire a unei comisii de casare a unor mijloace fixe sau obiecte de inventar,
3. listele de casare,
4. proces-verbal de casare semnat de comisia de inventariere si cu aprobarea conducatorului unitatii.
Pentru a face dovada ca bunurile sunt distruse, acestea se vor preda catre o societate specializata in colectarea/distrugerea deseurilor. In documentul de predare (proces-verbal, aviz de insotire a marfii) se va mentiona ca bunurile sunt predate in vederea distrugerii.
...continuarea pe PortalSSM >>>