Raspuns: Potrivit dispozitiilor art. 11 alin. (1) din OUG 158 /2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea 399/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare, asiguratii beneficiaza de concedii si de indemnizatii, in baza certificatului medical eliberat de medicul curant, conform reglementarilor in vigoare.
Daca salariatul nu prezinta certificatul de concediu medical angajatorul nu are temei pentru plata indemnizatiei cata vreme legea impune ca plata se face numai in baza certificatului de concediu medical.
Prin urmare, indemnizatia de concediu medical poate fi acordata numai in baza certificatului medical, nu in baza adeverintei eliberate de medic. Adeverinta medicala eliberata de medic constituie justificarea intemeiata a absentei de la locul de munca.
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Nu exista o prerogativa a angajatorului in alegerea (trierea) documentelor care fac dovada absentei motivate a salariatului de la locul de munca, asa incat, cuprinderea in regulamentul intern a interdictiei prezentarii angajatorului a unor documente ca adeverinta medicala, care in fond justifica si motiveaza absenta salariatului de la locul de munca, consideram ca nu este posibila.