Noua procedura de acordare concedii medicale. Certificatele, transmise electronic. Ce alte modificari se aplica?

certificate concediu medicalacordare concedii medicaleindemnizatie carantina 2020
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In 27 martie 2020 a fost publicat in Monitorul Oficial Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 502/417 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 15/2018/1311/2017.
 
De asemenea, este in vigoare Ordinul MS nr. 414/2020 din 11 martie 2020 privind instituirea masurii de carantina pentru persoanele aflate in situatia de urgenta de sanatate publica internationala determinata de infectia cu COVID-19 si stabilirea unor masuri in vederea prevenirii si limitarii efectelor epidemiei, care contine reglementari referitoare la modul in care se elibereaza avizele epidemiologice necesare pentru obtinerea certificatelor de concedii medicale pentru cei aflati in carantina institutionalizata (in spatii special amenajate) sau in izolare la domiciliu.   
 
Directiile de sanatate publica judetene si cea a municipiului Bucuresti au obligatia ca, la iesirea din carantina institutionalizata, sa elibereze persoanelor ce s-au aflat in aceasta situatie un aviz epidemiologic de iesire din carantina, care se poate transmite si prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Persoanele izolate la domiciliu care au nevoie de concediu medical vor completa o declaratie pe proprie raspundere, conform modelului atasat in Ordinul MS nr. 414/2020.
 
Aceste documente necesare pentru obtinerea concediului medical pot fi transmise in format electronic catre medicul de familie.
 
Atentionam populatia ca nerespectarea masurilor de carantina, respectiv de izolare la domiciliu, precum si furnizarea de informatii false autoritatilor se sanctioneaza conform legilor in vigoare.
 
De asemenea, adeverinta privind dovada asigurarii in sistemul de asigurari sociale de sanatate pentru concedii si indemnizatii poate fi eliberata de catre angajatori si prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
 
Certificatele de concediu medical acordate pentru risc maternal, in perioada starii de urgenta, se elibereaza si se platesc fara avizul medicului de medicina muncii.
 
Certificatele de concediu medical eliberate in perioada starii de urgenta de catre alti medici decat cei de familie se depun direct la platitorii de indemnizatii de asigurari, fara viza medicului de familie.
 
Certificatele de concediu medical, eliberate in perioada starii de urgenta, se pot transmite si prin mijloace electronice  de transmitere la distanta, astfel:
 
- de catre medicii curanti catre persoanele asigurate;
- de catre persoanele asigurate catre platitorii de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate (angajatori, CAS-uri).

Formularele originale ale certificatelor de concediu medical, respectiv exemplarele 1 (alb) si 2 (roz), se depun de catre persoana asigurata la platitorii de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, in termen de 60 de zile calendaristice de la data eliberarii acestora.
 
Certificatele de concediu medical se pot acorda si la o data ulterioara, dar nu mai tarziu de 30 de zile calendaristice de la data incetarii perioadei starii de urgenta instituita prin Decretul nr. 195/2020, in urmatoarele situatii:
 
  • in caz de sarcina si lauzie (numai concediu medical pentru maternitate);
  • pentru perioada de internare in spital;
  • pentru imobilizare in sisteme de imobilizare specifice aparatului locomotor, numai de catre medicul ortoped/chirurg;
  • situatii pentru care este necesar avizul medicului expert al asigurarilor sociale peste 90 de zile;
  • in caz de carantina;
  • pentru risc maternal;
  • pentru ingrijirea copilului bolnav;
  • pentru asiguratii aflati in incapacitate temporara de munca, care au urmat un tratament in strainatate pentru afectiuni care nu pot fi tratate in tara, precum si pentru cei care isi pierd capacitatea de munca in timp ce se afla in alta tara in interes de serviciu sau in interes personal;
  • pentru asiguratii cu afectiuni cardiovasculare, SIDA/neoplazii/tuberculoza;
  • pentru alte situatii decat cele mentionate mai sus, ce necesita prelungirea concediului medical de catre medicii de specialitate, altii decat cei de familie;
  • pentru consultatiile medicale la distanta acordate in perioada starii de urgenta, potrivit prevederilor legale, in cazurile care necesita concediu medical.
     
Va reamintim ca, in scopul prevenirii imbolnavirilor cu COVID 19, prin Ordonanta de Urgenta nr. 30/2020 (care cuprinde masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului) a fost modificata OUG 158/2005 (act normativ ce contine reglementari privind modul de acordare a concediilor si indemnizatiior de asigurari sociale de sanatate), astfel:
 
  • persoanele asigurate au dreptul la concediu si indemnizatie, inclusiv cele care nu au realizat stagiul de cotizare complet, de 6 luni;
  • certificatele de concediu medical acordate care cuprind a 91-a zi si cele care depasesc 183 de zile se elibereaza si se deconteaza fara avizul medicului expert al asigurarilor sociale.
     
Aceste reglementari sunt valabile pe perioada starii de urgenta instituita prin Decretul 195/2020 si au ca scop prevenirea imbolnavirilor.
 
Ordinul comun MS - CNAS aparut in Monitorul Oficial nr. 253/2020  mai cuprinde o serie de reglementari pe termen lung, printre care si eliberarea certificatelor pentru concedii medicale persoanelor neasigurate pe teritoriul Romaniei, dar care intra sub incidenta legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale sau a acordurilor, intelegerilor, conventiilor sau protocoalelor internationale cu prevederi in domeniul sanatatii, care atesta incapacitatea de munca si durata probabila a acesteia. Certificatele constituie document justificativ pentru institutiile competente ale statului de asigurare in vederea acordarii prestatiilor in conformitate cu legislatia pe care acesta o aplica.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
certificate concediu medicalacordare concedii medicaleindemnizatie carantina 2020

Data aparitiei: 29 Martie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Noua procedura de acordare concedii medicale. Certificatele, transmise electronic. Ce alte modificari se aplica? Nota: 4.38 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]