Actele necesare pentru angajarea unei persoane din UE

OUG 102/2005angajaredocumentecetatean francez
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Persoanele care au cetatenia unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spatiului Economic European ori cetatenia Confederatiei Elvetiene pot fi incadrate in munca pe teritoriul Romaniei in baza unui contract individual de munca in aceleasi conditii in care pot fi angajati si cetatenii romani.

Actele necesare la angajare sunt: actul national de identitate sau pasaportul, actele de studii recunoscute in Romania, curriculum vitae, avize, autorizatii, atestari necesare pentru exercitarea meseriei sau profesiei (daca este cazul), acte care sa ateste vechimea in munca, alte inscrisuri solicitate de angajator.

Cetatenii Uniunii Europene au drept de rezidenta pe teritoriul Romaniei timp de 3 luni fara indeplinirea vreunei formalitati suplimentare. Potrivit dispozitiilor art. 12 alin. (1) lit. a) din OUG 102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si a cetatenilor Confederatiei Elvetiene, Cetatenii Uniunii Europene care au statut de lucrator au dreptul de rezidenta in Romania pentru o perioada mai mare de 3 luni.

Astfel, cetateanul din Uniunea Europeana poate ramane pe teritoriul Romaniei fara indeplinirea unei formalitati suplimentare o perioada de cel mult 3 luni. Daca in aceasta perioada incheie un contract individual de munca se va adresa Oficiului Roman pentru Imigrari in vederea eliberarii certificatului de inregistrare.

Potrivit informatiilor furnizate pe site-ul oficial al Oficiului Roman pentru Imigrari docuementele necesare pentru eliberarea certificatului de inregistrare sunt:
- cerere tip;
- carte de identitate /pasaport (original si copie),
- contract de munca (original si copie) sau adeverinta eliberata de angajator (original),
- print screen din registrul general de evidenta a salariatilor, la sectiunea unde se regasesc datele referitoare la contractul de munca, stampilat si semnat de catre angajator pentru confirmarea veridicitatii documentului prezentat;
- taxe.

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 102/2005angajaredocumentecetatean francez

Data aparitiei: 26 Martie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Actele necesare pentru angajarea unei persoane din UE Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]