In ceea ce priveste raporturile de munca dintre salariati si angajatori, apar de nenumarate ori diverse situatii conflictuale, uneori pe fondul neinformarii cu privire la unele prevederi legislative. In plus, exista si cazuri in care salariatii nu stiu de unde sa obtina unele informatii care le sunt necesare in ceea ce priveste castigurile salariale.
O astfel de solicitare este si cea cu privire la ceea ce ar trebui sa contina o adeverinta pentru o persoana pensionata care a continuat sa lucreze insa, avand statut de angajat. Vom vedea astfel ce trebuie sa contina o astfel de adeverinta cu veniturile realizate in acel interval ulterior pensionarii pentru a putea fi depus dosarul pentru recalcularea pensiei.
Mentionam astfel ca, incepand cu 01.04.2001, Casele de pensii judetene au facut recalcularea prin cerere de recalculare gratuita, copie de pe BI/CI, copie talon de pensie. Vom preciza astfel perioada pentru care solicita recalcularea: luna an incepere si pana la .... . Adeverinta este necesara daca solicita : sporuri neprezentate la data stabilirii pensiei, perioade penru care nu a prezentat documente. Se poate preciza pe cerere unitatea sau unitatile unde s-a mai lucrat dupa pensionare.
Aceasta adeverinta atesta existenta raportului de munca intre angajator si respectivul salariat, cu mentionarea salariului sau tarifar. In acest caz puteti folosi urmatorul model:
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
SC ...........................................SRL / SC
Sediu:..............................................
CF:..................................................
Inmatriculata sub nr. ................/............/........
NR.................
ADEVERINTA
Adeverim prin prezenta ca dl/dna .......................................................................... domiciliat in .............................. , str. ........................................... , nr. ........... , bl. .......... , sc. ....... , et. ...... , ap. ...... , judet/sector ............................... , este incadrat in unitatea noastra pe durata nedeterminata de la data de ........................... in functia de .................................................................. cu o retributie tarifar de.............. lei.
Prezenta s-a eliberat pentru a-i servi la ............................................................................ .............................................................. .
Data Administrator
Daca raportul de munca a incetat atunci ii puteti eliberea o adeverinta de vechime, aceasta tinand locul cartii de munca.
S.C. .
Str.......................................nr ..loc ..jud
Tel:.............................; Fax: .
CUI ..
Nr. de inregistrare . / data
ADEVERINTA
Prin prezenta se atesta faptul ca dl./dna ., domiciliata in ..,str. .., nr. ., bl. ., sc ., ap , sect , jud ., posesor al BI/CI .., seria ., nr. .., CNP ., a fost angajatul a societatii ., CUI , cu sediul social in .., in baza contractului individual de munca cu norma intreaga / cu timp partial de . .ore / zi, incheiat pe durata determinata / nedeterminata, inregistrat la Inspectoratul Teritorial de Munca cu nr. ../ ., in functia / meseria de .. .
Pe durata executarii contractului individual de munca au intervenit urmatoarele mutatii
incheierea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca :
Nr. crt. Mutatia intervenita Anul/ Luna/ Ziua Meseria/Functia
Salariul de baza, inclusiv sporurile care intra in calculul punctajului mediu anual
Nr.si data actului pe baza caruia se face inscrierea si temeiul legal
Luna
Ziua aceste elemente se trec intr-un tabel
Contractul individual de munca al domnului ei a incetat la data de in baza prevederilor art. .., alin. , lit. din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, modificata si completata.
In perioada lucrata a avut . zile de absente nemotivate si zile concediu fara plata.
In perioada de la .pana la .. a lucrat in grupa I sau II de munca.
Reprezentant legal, Intocmit,