Guvernul a aprobat suplimentarea personalului din casele teritoriale de pensii pentru a acoperi deficitul de angajati care sa participe la procesul de evaluare a celor aproximativ 5 milioane de pensii din sistemul public aflate in plata. Procesul de evaluare va sta la baza recalcularii ulterioare a pensiilor, dupa o noua formula care sa inlature inechitatile din prezent, astfel incat, pentru contributii egale, pensiile sa fie egale indiferent de gen sau de data iesirii la pensie.
Potrivit Ministerului Muncii, ordonanta de urgenta adoptata miercuri stabileste selectarea prin concurs a 1.000 de persoane, 800 cu studii superioare si 200 cu studii liceale, care vor desfasura activitatea in baza unor contracte individuale de munca incheiate pe perioada determinata, pana la 31 decembrie 2022.
”Ne-am asumat, inclusiv prin Planul National de Redresare si Rezilienta, sa finalizam procesul de digitalizare a celor 5 milioane de dosare de pensii pana la sfarsitul lui 2022. Pentru a putea respecta acest termen, avem nevoie urgenta de suplimentarea personalului din casele de pensii din toata tara. Digitalizarea dosarelor de pensii este o etapa esentiala a procesului de reforma, pentru ca ea va permite ulterior recalcularea tuturor pensiilor din Romania conform noii legi pe care o avem in lucru. Vrem sa respectam calendarul asumat pentru reforma sistemului de pensii, pentru ca au fost deja prea multi ani in care pensionarii au avut de suferit”- a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan, potrivit comunicatului emis de Ministerul Muncii.
Datele din prezent arata ca un functionar dintr-un compartiment de specialitate din casele teritoriale de pensii presteaza deja servicii in folosul unui numar de aproximativ 1.800 de pensionari.
In aceste conditii, numarul necesar de personal in structurile CNPP este estimat la 5.500 de angajati, fata de 3.480 cati exista in prezent, din care doar 3.186 au atributii de stabilire si plata a pensiilor si a altor drepturi prevazute de acte normative cu caracter special gestionate de Casa Nationala de Pensii Publice, precum si de evidenta a asiguratilor si activitatile conexe.
De asemenea, conform aceleiasi surse, salariile celor 1.000 de persoane selectate vor fi cele prevazute de Legea - cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice si vor fi suportate din bugetul asigurarilor sociale de stat. Metodologia de repartizare a posturilor urmeaza sa fie stabilita de presedintele Casei Nationale de Pensii Publice.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Desfiintare si reinfiintare post. ConcediereIntrebare: Va rog sa imi comunicati in ce conditii poate o societate cu 17 salariati, dintre care 3 au functia de director productie, sa concedieze pe unul dintre directorii de productie? Mentionez ca directorul de productie are o vechime in societate de cel putin 3 ani si totodata are incheiat cu aceeasi societate si contract de drepturi de autor. Concedierea individuala, conform art. 65 alin. (1), ar fi o optiune fara a achita vreun salariu compensatoriu (in regulament nu este specificat nimic legat de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Program de lucru inegalIntrebare: As avea nevoie de putin ajutor pentru intocmirea unor contracte de munca cu timp partial. Speta este urmatoarea: firma noastra, in cadrul unui proiect pe fonduri europene, trebuie sa livreze niste cursuri de formare, iar trainerii pe care ii vom angaja vor avea un nr de ore de livrare variabil de la luna la luna. Daca ii angajam cu minimul necesar , ar fi o norma de 3h/zi. Dar ce facem cu lunile in care el livreaza de fapt 5h/zi sau 8h/zi ? Nu putem sa platim ore suplimentare sau bonusuri (caci...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<