Curtea Constitutionala a Romaniei a admis, miercuri, sesizarea Guvernului asupra legii pentru acordarea de stimulente de risc in cuantum de 1500 lei, respectiv 2000 lei pentru personalul din invatamant in perioada pandemiei. CCR considera astfel ca actul normativ in discutie este neconstitutional.
Proiectul de lege, adoptat pe 13 octombrie de Camera Deputatilor, propune acordarea unui stimulent de risc cadrelor didactice, precum si personalului didactic auxiliar si personalului nedidactic din invatamantul preuniversitar si universitar de stat, din invatamantul particular acreditat si din unitatile de invatamant preuniversitar infiintate in structura institutiilor de invatamant superior, in cuantum de 2.000 de lei lunar, respectiv de 1.500 de lei lunar, pe durata starii de alerta si a starii de urgenta, pentru implicarea si expunerea in fata riscului raspandirii SARS-CoV-2.
Conform proiectului, stabilirea persoanelor care ar primi stimulent de risc se stabileste de catre conducatorul unitatii de invatamant, in fiecare luna, cu transmiterea obligatorie catre inspectoratul scolar.
"Incepand cu anul scolar/universitar 2020/2021, pe perioada starii de alerta/starii de urgenta instituite ca urmare a situatiei epidemiologice determinate de raspandirea SARS-CoV-2, personalul didactic, personalul didactic auxiliar si personalul nedidactic din invatamantul preuniversitar si universitar de stat, precum si din unitatile de invatamant preuniversitar infiintate in structura institutiilor de invatamant superior, beneficiaza de un stimulent de risc dupa cum urmeaza: a) in cuantum de 2.000 de lei lunar, pentru personalul didactic; b) in cuantum de 1.500 de lei lunar, pentru personalul didactic auxiliar si personalul nedidactic. Stimulentul de risc se acorda pe durata desfasurarii cursurilor aferente anului scolar/universitar pe perioada starii de alerta/starii de urgenta, proportional cu timpul in care persoanele din categoriile prevazute isi desfasoara fizic activitatea in cadrul unitatilor de invatamant in prezenta anteprescolarilor/prescolarilor/elevilor/studentilor", se arata in actul normativ amintit.
De asemenea, se propune exceptarea stimulentului de risc de la baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale, contributiei de asigurari sociale de sanatate, respectiv al contributiei asiguratorii pentru munca.
Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.