Obtinerea avizului de incadrare in conditii speciale

01 Noiembrie 2011
01 Noiembrie 2011
avizeconditii specialesecuritate si sanatate in munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Angajatorul va depune la secretariatul Comisiei pentru acordarea avizelor de incadrare in conditii speciale  un dosar cuprinzand urmatoarele documente:
- lista semnata de angajator si de sindicatele reprezentative potrivit legii sau, dupa caz, si de reprezentantii angajatilor in cadrul comitetului de securitate si sanatate in munca ori de responsabilul cu protectia muncii, care cuprinde ca tegoriile profesionale si numarul de angajati, in raport cu fiecare categorie, ce urmeaza sa fie in cadrati in conditii speciale, inclusiv confirmarea respectarii criteriului II;

- dovada incadrarii locului de munca in grupa I de munca, conform reglementarilor existente pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, semnata de angajator;

- procesul-verbal intocmit de inspectoratul teritorial de munca sau de Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare, dupa caz, cu specificatia in clar ca au fost luate sau nu au fost luate masurile tehnice si organizatorice pentru eliminarea si/sau diminuarea riscurilor, prevazute in legislatia de securitate si sanatate in munca sau in normele fundamentale de securitate radiologica, dupa caz;

- rezultatul expertizei tehnice, prin care se confirma existenta unor factori de risc care nu pot fi inlaturati;

- procesul-verbal incheiat de institutia care a efectuat expertiza medicala, cu specificatia in clar a indeplinirii criteriului V,, in conformitate cu rezultatul expertizei medicale.

Comisia pentru acordarea avizelor de incadrare in conditii speciale, constituita in cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, analizeaza dosarul depus de angajator. In urma analizarii dosarului, se acorda avizul sau se respinge motivat solicitarea de emitere a acestuia.

Angajatorul care nu primeste aviz pentru incadrarea locurilor de munca in conditii speciale poate formula plangere, in termen de 15 zile de la data comunicarii, la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei care, impreuna cu Ministerul Sanatatii, o va solutiona in termen de 30 de zile, prin decizie ramasa definitiva. Daca plangerea se refera la locurile de munca din domeniul nuclear, la solutionarea plangerii va participa si Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare.

Decizia poate fi contestata la instanta judecatoreasca competenta, potrivit legii.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]