Valabil la 19.08.2011
Intocmirea Regulamentului Intern revine angajatorului, potrivit prevederilor legale. Ulterior, documentul este semnat si inaintat reprezentantilor salariatilor in vederea semnarii. Urmatoarea etapa consta in transmiterea acestuia catre salariati pentru luare la cunostinta. Va trebui insa Regulamentul Intern, inainte de a fi inmanat reprezentantilor salariatilor, sa fie aprobat in consiliul de administratie sau AGA? Care sunt, in concret, pasii care ar trebui urmati in ceea ce priveste intocmirea, modificarea, precum si punerea in aplicate a Regulamentului Intern?
In scopul stabilirii la nivelul unitatii a regulilor de protectie, igiena si secritate in munca, a drepturilor si obligatiilor angajatorului si ale salariatilor,a procedurii de solutionare a cererilor sau reclamatiilor individuale ale salariatilor, a regulilor concrete privind disciplina muncii in unitate, abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile si a modalitatilor de aplicare a dispozitiilor legale sau contractuale specifice, se intocmeste Regulamentul intern iar angajatorul emite o decizie de punere in aplicare a acestuia.
Regulamentul intern fiind intocmit de angajator nu este necesara aprobarea acestuia de catre consiliul de administratie. Asa cum am mentionat mai sus, angajatorul emite o decizie de punere in aplicare a Regulamentului intern.
Cu privire la modificarea si/sau completarea regulamentului intern aceasta se poate face prin:
- act aditional la regulamentul intern;
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Portal Codul Muncii
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
- decizii ale angajatorului cu acest obiect care sa respecte regula consultarii prevazute de art. 241 din Codul muncii.
In ambele situatii salariatii trebuie informati despre modificarile aduse acestui document (art. 244 din Codul muncii).
Regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie indeplinita de angajator.
Modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern. Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului.