Studiu de caz: Modificarea si punerea in aplicare a Regulamentului Intern

18 August 2011
18 August 2011
Codul munciiRegulamentul internmodificare regulament intern
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Valabil la 19.08.2011

Intocmirea Regulamentului Intern revine angajatorului, potrivit prevederilor legale. Ulterior, documentul este semnat si inaintat reprezentantilor salariatilor in vederea semnarii. Urmatoarea etapa consta in transmiterea acestuia catre salariati pentru luare la cunostinta. Va trebui insa Regulamentul Intern, inainte de a fi inmanat reprezentantilor salariatilor, sa fie aprobat in consiliul de administratie sau AGA? Care sunt, in concret, pasii care ar trebui urmati in ceea ce priveste intocmirea, modificarea, precum si punerea in aplicate a Regulamentului Intern?

In scopul stabilirii la nivelul unitatii a regulilor de protectie, igiena si secritate in munca, a drepturilor si obligatiilor angajatorului si ale salariatilor,a procedurii de solutionare a cererilor sau reclamatiilor individuale ale salariatilor, a regulilor concrete privind disciplina muncii in unitate, abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile si a modalitatilor de aplicare a dispozitiilor legale sau contractuale specifice, se intocmeste Regulamentul intern iar angajatorul emite o decizie de punere in aplicare a acestuia.

Regulamentul intern fiind intocmit de angajator nu este necesara aprobarea acestuia de catre consiliul de administratie. Asa cum am mentionat mai sus, angajatorul emite o decizie de punere in aplicare a Regulamentului intern.

Cu privire la modificarea si/sau completarea regulamentului intern aceasta se poate face prin:
- act aditional la regulamentul intern;
- decizii ale angajatorului cu acest obiect care sa respecte regula consultarii prevazute de art. 241 din Codul muncii.
In ambele situatii salariatii trebuie informati despre modificarile aduse acestui document (art. 244 din Codul muncii).

Regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie indeplinita de angajator.

Modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern. Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului.


NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]