Cum se poate corecta aceasta greseala pentru ca la un eventual control ITM sa nu apara probleme?
Cititi AICI detalii despre Regulamentul Intern actualizat conform GDPR >>
Raspunsul specialistilor PortalCodulMuncii.ro:
Modificarea si/sau completarea regulamentului intern se poate face prin:
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
- act aditional la regulamentul intern;
- decizii ale angajatorului cu acest obiect care sa respecte regula consultarii prevazute de art. 241 din Codul muncii.
In ambele situatii salariatii trebuie informati despre modificarile aduse acestui document (art. 244 din Codul muncii).
Asadar, inainte ca modificarea sa produca efecte, presedintele, directorul general sau consiliul de administrare, respectiv persoana care a semnat regulamentul intern va emite o decizie de modificare a acestuia.
Orice modificare a regulamentului intern va putea produce efecte numai dupa ce a fost epuizata din nou procedura de informare a salariatilor.
Informarea este transmiterea de date de catre angajator catre reprezentantii angajatilor, pentru a le permite sa se familiarizeze cu problematica dezbaterii si sa o examineze in cunostinta de cauza.
Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului, potrivit art. 243 alin. (4) din Codul muncii.
Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale. De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative de popularizare:
- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;
- popularizarea acestuia prin brosuri;
- comunicarea catre fiecare salariat in parte, prin sistemul Intranet etc.
Dovada informarii salariatilor va putea fi facuta prin semnarea de catre fiecare salariat in parte intr-un formular de luare la cunostinta a reglementarilor regulamentului intern.
Cititi AICI detalii despre Regulamentul Intern actualizat conform GDPR >>
Iata modelul unui astfel de formular:
Formular de luare la cunostinta a reglementarilor Regulamentului Intern
Prin prezenta confirm faptul ca mi s-a pus la dispozitie Regulamentul Intern al ___________________________________________________ in forma din data ________ si ca inteleg faptul ca acesta contine informatii importante legate de regulile de functionare interna din cadrul organizatiei, reguli pe care trebuie sa le cunosc si sa le respect, fiindu-mi aplicabile.
Inteleg de asemenea faptul ca Regulamentul nu este un contract si ca acesta poate fi modificat unilateral de catre angajator.
________________________________
Data
________________________________
Semnatura angajatului
________________________________
Numele angajatului
In concluzie, emiteti decizia de modificare a RI si asigurati-va ca detineti dovada informarii salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern modificat.