De ani de zile angajatorii isi doresc de la salariati ca acestia sa nu amestece viata profesionala cu cea personala. In cazul multor companii, vizitele din partea familiei sau prietenilor la birou sunt interzise, iar convorbirile telefonice sunt si ele destul de sever monitorizate. Este insa aceasta politica una eficienta? In ce masura mai trebuie astazi separata viata profesionala de cea personala? Unde se trage linia care nu ar trebui calcata?
Compania HP GBS (Global Business Services) a organizat recent o zi a portilor deschise in care familiilor angajatilor au putut vizita locul de munca al acestora, au pus intrebari, s-au plimbat prin birouri si au putut afla ce implica o parte din munca efectuata de cei dragi. Cu ocazia acestor vizite, au fost astfel sparte barierele care ii separa adesea pe angajati de viata personala.
Copiii au putut vedea in sfarsit cum arata locul de munca al parintilor, iar parintii au fost mandri de aceasta oportunitate oferita de angajator. Pe termen lung, s-a demonstrat ca astfel de proceduri duc la o crestere a productivitatii. Angajatii se simt mai multumiti de faptul ca pot arata celor dragi ce implica munca pe care o depun si se bucura de aprecierea familiei.
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Multe dintre companiile mari incep sa dezvolte in prezent astfel de programe prin care sa implice si familiile angajatilor. Aceste evenimente au loc uneori sub forma unor concursuri sau petreceri tematice adecvate. Atitudinea angajatilor fata de locul de munca se modifica vizibil dupa astfel de sesiuni, iar relatiile de la birou se imbunatatesc.