Cum sa evaluati sustenabilitatea deciziilor de reducere a personalului

05 Aprilie 2011
05 Aprilie 2011
masuri anticrizaghidcriteriiefecte
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In continuare va prezentam, pe scurt, un ghid de adoptare a masurilor anticriza ce urmaresc reducerea fortei de munca.

Va recomandam sa utilizati acest ghid atat in momentul adoptarii unor astfel decizii, cat si atunci cand doriti sa evaluati sustenabilitatea masurilor adoptate de compania dvs. pe parcursul primului an de criza economica.

Cele 7 criterii care stau la baza reducerii personalului

O decizie eficienta de reducere a personalului firmei dvs. este de recomandat sa fie adoptata pe baza urmatoarelor tipuri de criterii:

Criterii pentru reducerea personalului

A. Criterii principale – acestea sunt primele pe care trebuie sa le aveti in vedere in momentul in care va confruntati cu necesitatea adoptarii unor masuri de reducere a fortei de munca:

1. Competentele profesionale: pentru a mentine calitatea activitatilor firmei dvs., in conditiile reductiei la nivel cantitativ

2. Performantele profesionale curente si trecute: cu scopul mentinerii continuitatii activitatii firmei dupa disponibilizarea angajatilor in cauza

3. Rolul organizational: pentru a mentine functionabilitatea interna a firmei dvs.

Urmarirea celor trei criterii principale va va permite retentia in cadrul firmei a angajatilor-cheie si asigurarea unui grad adecvat de functionabilitate in interior.

Criterii pentru reducerea personalului

B. Criterii secundare – acest set de criterii sunt complementare primelor si va ajuta in continuarea procesului de selectie a persoanelor ce urmeaza a fi disponibilizate:

4. Nivelul de salarizare: preselectia realizata cu ajutorul setului de criterii principale trebuie continuata prin selectia pe baza nivelului de salarizare

Identificati acele resurse umane care presupun costuri operationale ridicate pentru firma dvs. si care nu reprezinta resurse-cheie pentru buna desfasurare a activitatii.

Criterii pentru reducerea personalului

5. Perioada pana la pensionare: in vederea elaborarii unor planuri de pensionare timpurie

6. Departamentul: pe perioada crizei, din cauza impactului acesteia asupra activitatii firmei, o serie de departamente, care in trecut detineau un rol important in functionabilitatea firmei, nu isi mai justifica acum existenta sau necesita o restructurare dramatica

7. Potrivirea culturala: angajamentul angajatilor dvs. fata de firma este esential in depasirea perioadei de criza.

Gradul de potrivire culturala dintre angajat si organizatie constituie o premisa de baza in mentinerea unui angajament inalt pe durata crizei economice

Efectele masurilor anticriza asupra angajatilor

Pentru buna desfasurare a activitatii in firma dvs. este absolut necesar sa verificati ce efect au avut asupra angajatilor masurile anticriza pe care le-ati aplicat de-a lungul acestui an.

Iata care sunt cele mai importante efecte pe care le pot avea masurile anticriza asupra resurselor umane ale firmei:

Efectele masurilor anticriza

- Ingrijorare cu privire la siguranta propriului loc de munca

- Diminuarea suportului primit din partea supervizorilor si a managerilor directi

- Cresterea volumului de munca, ca urmare a reducerii personalului firmei

- Diminuarea sentimentelor de apartenenta si aderare la valorile organizatiei

- Pierderea increderii fata de calitatea propriei munci

- Diminuarea eficientei muncii in echipa

- Scaderea angajamentului angajatilor

- Amplificarea sentimentelor de teama, nesiguranta si frustrare.

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]