Impactul sistemului de lucru hibrid asupra managementului modern

viata profesionalaspatii de birouridezvoltare
Impactul sistemului de lucru hibrid asupra managementului modern
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Afacerile sustenabile se reinventeaza in mod constant, iar acest lucru s-a vazut mai bine ca oricand in perioada pandemiei. Organizatiile din intreaga lume si angajatii lor au descoperit beneficiile sistemului de lucru hibrid. Ceea ce parea la inceput o masura temporara este acum una dintre optiunile permanente pentru tot mai multe companii de dimensiuni medii si mari. Impactul este in mod clar unul pozitiv. Atragerea de talente si mentinerea angajatilor valorosi au devenit mai facile, productivitatea este sporita, costurile sunt eficientizate. Acestea sunt doar cateva dintre beneficiile sistemului de lucru hibrid. Pentru a-l implementa cu succes, un management modern trebuie sa tina cont, in primul rand, de noile nevoi ale angajatilor. Iata de ce. 

Spatii de birouri regandite pentru a sustine munca hibrida

Strategiile post-pandemice pun tot mai mult accent pe colaborarea dintre angajati, dezvoltarea personala si profesionala si pe cresterea gradului de coeziune din interiorul echipelor. In acest context, unele spatii de birouri s-au reinventat si au devenit mai sigure, pentru a combate temerile oamenilor legate de riscurile sanitare. Potrivit unui sondaj initiat de Genesis Property, 92% dintre angajatii din Romania sustin ca este nevoie de masuri suplimentare care sa le protejeze mai bine sanatatea in spatiile de lucru. 
 
Antreprenorul Liviu Tudor a dezvoltat, alaturi de experti in sanatate, tehnologie, arhitectura, constructii, inginerie si facility management, IMMUNE Building Standard™, o certificare inovatoare, creata pe baza sistemului Healthy by Design®. Implementarea IMMUNE™ in cladirile de birouri ajuta companiile in efortul lor de a sustine munca hibrida. Activitatea de la birou se desfasoara intr-un mediu in care oamenii se simt in siguranta, pentru ca certificarea vine cu o retea extinsa de tehnologii si dispozitive, echipamente specializate, personal dedicat si facilitati noi, care ofera instrumentele necesare pentru a monitoriza si ajusta starea de sanatate a spatiilor de lucru.

Reorganizarea echipelor si a spatiilor de lucru

Sistemul de lucru hibrid este apreciat de angajati pentru ca le ofera mai mult control asupra timpului lor. Pentru a fi eficient, acest model trebuie sa indeplineasca mai multe caracteristici: 
  • sa fie flexibil si echitabil;
  • sa fie aplicat la toate nivelurile, de la lideri in jos;
  • spatiile de lucru (atat cele fizice, cat si cele digitale) sa fie sigure si sa includa cele mai moderne tehnologii pentru a le asigura angajatilor conditii de munca optime.
 
Drept urmare, un management modern isi redefineste strategiile pentru a organiza si suda mai bine echipele. In sistemul hibrid, se pune mare accent pe facilitatile si beneficiile pe care angajatorii le ofera. Tendintele arata ca birourile se transforma in ecosisteme de spatii, facilitati si experiente care sa sustina colaborarea, interactiunea, socializare si, per ansamblu, starea de bine a angajatilor. Sarcinile care necesita o colaborare intensa se pot desfasura in spatii de co-working sau in birouri satelit (pozitionate in diferite zone ale orasului pentru a asigura un acces mai facil), in timp ce activitatile individuale pot fi realizate si remote. 

Confortul de acasa, transferat la birou

Biroul va deveni tot mai mult o destinatie care sa recreeze confortul de acasa. Un proiect complex de transformare a parcurilor de birouri este YUNITY Park. Este un concept de real estate din nordul Bucurestiului, proiectat ca un campus dezvoltat in extensia birourilor, centrat pe tendintele de lucru si de viata urbana cuprinse de sistemul de lucru hibrid. Proiectul va fi finalizat la inceputul anului 2023 si cuprinde zone de co-working, co-living, dar si un food hall, zone de relaxare si spatii de divertisment. Parcarea exterioara va fi transformata intr-o zona verde de mari dimensiuni si va avea trei puncte principale de atractie: o padure urbana de 1.000 de metri patrati, un amfiteatru modern, cu o capacitate de 220 de locuri doar in gradene si o terasa exterioara care va deservi un food hall de 4.000 de metri patrati. Un astfel de campus modern, axat pe noile nevoi ale angajatilor, poate deveni una dintre componentele esentiale din strategia companiilor de atragere si retentie a talentelor. 
 
Acestea sunt doar cateva dintre cele mai bune practici din sistemul de lucru hibrid. Managerii moderni au nevoie sa se reinventeze, pentru ca in noua normalitate creata de pandemie, trebuie sa incurajeze si sa accelereze inovatia, colaborarea dintre angajati si aderenta la cultura companiei. Managerii moderni devin lideri, care prin puterea exemplului, isi stimuleaza angajatii sa fie creativi, productivi si proactivi.
 
Sursa foto: Shutterstock
 

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Care este secretul motivarii angajatilor?


Aflati din lucrarea "Motivarea angajatilor"!

Lucrarea are 4 parti principale:

1. Ce este si cum functioneaza motivarea?
2. Automotivarea, in cazul managerului
3. Motivarea personalului
4. Modele de succes in motivarea angajatilorIar in cadrul fiecareia

85 de modele, formulare, teste si chestionare!
...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
viata profesionalaspatii de birouridezvoltare

Data aparitiei: 05 Septembrie 2022
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Urmareste-ne pe Google News
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Impactul sistemului de lucru hibrid asupra managementului modern Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului Manager general hotelIntrebare: Va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru DIRECTOR HOTEL .
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Conducatori auto. Pontaj. Salarizare. Clauze in CIMIntrebare: Societatea noastra a incheiat contract de livrare a produselor fabricate, cu mai multe firme care au magazine de desfacere in toata tara. Programul depozitelor pentru receptia marfurilor este intre orele 08-17. In aceasta situatie, soferul va fi nevoit sa faca aceasta cursa (luam ca exemplu zona Ardealului ) in trei sau chiar patru zile ( puncte de desfacere intre 25 30 magazine- depozite). Kilometrii efectuati pot fi intre 1500 si 2000. Se va face angajarea unui conducator auto care va avea ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE PART-TIME - modificari privind Impozitarea. Noutati legislative si Studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE PART-TIME - modificari privind Impozitarea. Noutati legislative si Studii de caz"
CONTRACTELE PART-TIME - modificari privind Impozitarea. Noutati legislative si Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE PART-TIME - modificari privind Impozitarea. Noutati legislative si Studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]