5 beneficii pentru a pastra angajatii tineri in firma

Isabela Alexe
Isabela Alexe
01 Decembrie 2021
01 Decembrie 2021
Isabela Alexe
Isabela Alexe
beneficii extrasalarialebeneficii locul de munca angajati tineriretentia angajatilordezvoltare profesionala
5 beneficii pentru a pastra angajatii tineri in firma
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
De foarte multe ori angajatorii prefera sa aleaga candidati tineri, cu putina experienta, aflati la inceput de drum, in speranta ca acestia se vor dezvolta profesional in cadrul companiei. Realitatea din piata muncii ne arata insa ca, in cele mai multe cazuri, cei mai multi tineri angajati isi dau demisia in primul an de la angajare, dezamagiti de parcursul profesional si de lipsa beneficiilor dorite. 
 
Acest lucru se intampla pentru ca angajatorii nu tin cont de asteptarile salariatilor tineri, nu investesc suficient in ei pentru a le permite dezvoltarea profesionala si nu le ofera beneficii extrasalariale care sunt extrem de valoroase pentru generatiile tinere. 
 
 
Sa vedem care sunt aceste BENEFICII, cu precizarea ca cele mai multe nu sunt resurse costisitoare, dar fac diferenta intre a creste retentia angajatilor pe termen lung sau a-i pierde definitiv pe drum:
 
1. Oferiti flexibilitatea de care angajatii tineri au nevoie
 
Obisnuiti din ce in ce mai mult sa lucreze cu termene-limita si propria organizare a sarcinilor de lucru, programul traditional de la 9 la 5 nu ii mai incanta aproape deloc pe tinerii angajati. Acestia vor ca angajatorii sa le acorde libertatea unui program flexibil, odata cu increderea ca isi vor indeplini sarcinile de lucru la timp. In continuare, legislatia din Romania are nevoie de multe imbunatatiri in acest sens, deoarece flexibilitatea reala inseamna ca angajatul poate lucra fie dintr-o cafenea, fie de acasa, nefiind conditionat de prezenta intr-un loc anume la o anumita ora. 
 
 
2. Oferiti optiuni multiple de crestere profesionala, dar si personala
 
Fie ca vorbim de cursuri online sau de sesiuni in format fizic, organizati traininguri, workshopuri sau cursuri pentru angajatii dvs. pe diverse teme: de la sanatatea mentala si pana la educatia financiara. Oferiti acestora sansa de a creste in cadrul companiei si de a-si dori sa ramana deoarece li se ofera sansa de a se dezvolta din mai multe puncte de vedere. Astfel de beneficii demonstreaza ca angajatorii pun oamenii pe primul loc si ca printre valorile companiei se numara si un mediu de lucru sanatos in care aspectele toxice de orice fel nu isi au locul. 
 
 
3. Oferiti roluri importante si insemnatatea muncii pentru fiecare angajat in parte. 
 
 
De la feedback-ul lunar pana la comunicarea onesta cu angajatii, astfel de masuri le arata salariatilor ca sunt vazuti in cadrul companiei si ca munca lor este importanta. Asigurati-va ca sunt motivati de ceea ce fac si ca inteleg importanta muncii lor. Managerii HR joaca un rol esential in intermedierea unor astfel de mesaje la nivelul firmei. Alegeti constant cauze sociale pe care sa le sustineti, implicand si salariatii in acest sens si motivandu-i sa faca parte din ceva maret care ii ajuta pe ceilalti. 
 
 
4. Respectati echilibrul dintre munca si viata personala.
 
 
Nu exista, in aceasta lume, un angajat care sa prefere un sef toxic si abuziv. Exista insa nenumarati angajatori care considera ca doar asa isi pot mentine laolalta echipele si ca doar printr-un astfel de stil de conducere se va face treaba. Contrar aparentelor, acest echilibru intre viata personala si cea profesionala nu inseamna sa revenim la programul de lucru care se incheie obligatoriu la 5, ci sa ii ajutam pe angajati sa faca fata acestor realitati care pot functiona cel mai bine atunci cand nu se amesteca. Sa fim deschisi si sa comunicam cu angajatii care simt ca nu pot face fata volumului de munca, sa aflam care sunt problemele cu care se confrunta acestia si care i-ar putea impiedica sa lucreze in anumite momente si sa gasim impreuna rezolvari pentru a putea strabate mai departe un drum productiv si pe termen lung. 
 
 
5. Tratati cu seriozitate tot ceea ce tine de sanatatea mentala a angajatilor.
 
 
Investiti in dezvoltarea si educarea aspectelor care tin de sanatatea mentala a angajatilor, oferiti sesiuni de terapie prin intermediul unor profesionisti externi, aveti grija ca mediul de lucru sa nu fie unul toxic (vorbim aici de un mediu de lucru conflictual, de exemplu, in care managerul nu se implica in solutionarea situatiilor de acest fel) si lasati mereu “usa deschisa” pentru ca angajatii sa stie ca pot veni sa va spuna ce probleme intampina si cum si-ar dori sa se rezolve. In fond, companiile de succes pe termen lung sunt cele care isi dau seama de nevoile actuale ale angajatilor si fac tot posibilul sa tina pasul cu acestea, inregistrand progrese in acest sens. 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]