Cum sa concepeti un anunt de recrutare eficient - pasi simpli si pe intelesul tuturor

Isabela Alexe
Isabela Alexe
11 Octombrie 2023
11 Octombrie 2023
Isabela Alexe
Isabela Alexe
Cum sa concepeti un anunt de recrutare eficientprocedura completa la angajare
Cum sa concepeti un anunt de recrutare eficient - pasi simpli si pe intelesul tuturor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In primul rand, cititi anunturile existente in presa pentru posturi similare celor vizate de dvs. Atunci cand urmariti astfel de anunturi, fiti atent la:
 
– dimensiuni,
– frecventa aparitiilor,
– salariile oferite.
 
Concepeti anuntul cat mai clar cu putinta, cat mai dinamic si mai atractiv. Feriti-va de texte plictisitoare, anoste.
 
Incercati sa atrageti cu precadere candidatii vizati de firma, adica aceia care corespund specificatiilor postului.
 
Procedura completa pe care trebuie s-o urmati atunci cand faceti angajari! Etape obligatorii si greseli frecvente! Informatii esentiale in lucrarea "Procedura completa la angajre. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri HR", detalii AICI si REDUCERI de aproape 50% >>>
 
Promovati, prin intermediul textului, atat postul vacant, cat si organizatia in ansamblu. Imaginea firmei este importanta. Nimeni nu va da atentie unui anunt al unei firme despre care se stie ca este in dificultate. Potentialii candidati vor sa afle ca postul este platit bine, ca beneficiile sunt atragatoare, ca localizarea este buna si ca exista posibilitati de promovare.
 
Asigurati-va ca denumirea postului este scoasa in evidenta si ca ea corespunde responsabilitatilor descrise in anunt (de exemplu, „asistent(a) administratie“ suna mult mai impozant decat „functionar(a) dactilograf(a)“).
 

Cum sa concepeti un anunt de recrutare eficient?

 
Oferiti o scurta descriere a postului. Atentie! Scopul dvs. este sa atrageti cat mai multi candidati competenti. Pentru aceasta, indicati foarte precis cerintele postului si tipul de persoana pe care o considerati potrivita pentru acel post. Precizati atributele speciale: talentul, indemanarea, experienta, educatia si calificarile necesare viitorului angajat. Nu mentionati insa tipul de personalitate pe care il cautati. In caz contrar, va veti crea un dezavantaj: candidatii care nu intrunesc conditiile vor cauta cu siguranta sa va „pacaleasca“, iar aprecierea dvs. va fi mult mai ingreunata.
 
Subliniati trasaturile unice ale postului oferit. Alegeti una dintre caracteristicile pozitive ale firmei/afacerii dvs. (cu dezvoltare rapida, dinamica etc.) si mentionati-o in anunt, pentru a atrage cat mai multi candidati.
 
Mentionati recompensele postului si celelalte be neficii pe care le ofera firma (instruirea, spre exemplu). Multi candidati potentiali ar putea renunta, nestiind nimic despre acestea. Nu este necesara precizarea salariului acordat decat in cazul in care acesta este deosebit de atractiv. Cel mai adesea, subiectul va fi reluat pe parcursul interviului de angajare.
 
Prezentati posibilitatile de promovare ale viitorului angajat.
 
Insistati asupra valorilor pe care le cautati si le apreciati la candidati: seriozitatea, dorinta de dezvoltare profesionala, motivatia. Specificati cum se poate inainta candidatura pentru acel post. Precizati o data-limita a anuntarii candidaturilor.
 
Nu uitati sa includeti in anunt numele complet al firmei, adresa, numarul de telefon, logo-ul firmei (permite identificarea rapida) si numele unei persoane de contact.
Priviti sectiunea de publicitate a unui ziar. Unele anunturi ies in evidenta, altele se pierd in monotonie si nu sunt luate in seama. Diferenta dintre ele consta in utilizarea spatiului si in modalitatea de tehnoredactare (prezentarea grafica, dimensiunea literelor).
 
Daca stiti ca numele firmei atrage, merita sa-l scrieti cu litere mai proeminente. Detaliile semnificative ale anuntului trebuie, de asemenea, scoase in evidenta.
 
Folositi o prezentare grafica atractiva. In pregatirea aspectului grafic al anuntului, ghidati-va dupa intrebarile:
 
1. Ce imagine a firmei vreti sa promovati?
2. Exista cuvinte care pot sugera aceasta imagine?
 
Personalizati anuntul. Adresati-va fiecarui candidat in parte si-i veti putea capta atentia mai usor.
 
 
 
 
NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]