Un recrutor sau specialist in HR ar trebui sa stie ca anuntul de angajare si modul in care este scris acesta poate schimba total maniera in care vor privi candidatii postul in cauza. Cu alte cuvinte, este important sa nu trecem cu vederea sau sa ii subminam importanta, pentru ca este vital sa stii cum sa scrii un anunt de angajare eficient, atractiv, care sa aduca candidatii potriviti pentru acel post.
Pentru a va veni in ajutor, am ales sa detaliem cateva aspecte cheie legate de anuntul de angajare, care te pot transforma intr-un adevarat specialist in recrutarea de talente.
Cum? Discutam in cele ce urmeaza, unde vom prezenta ce am aflat de la specialistii Rentrop & Straton, care au creat lucrarea "Procedura completa la angajare. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri HR", pentru a va veni in ajutor, detalii AICI >>>
Cele mai importante elemente in redactarea unui anunt de angajare
Practic, am descoperit ca exista cateva ASPECTE esentiale atunci cand cream si redactam un anunt de angajare, acesta nu se va realiza "dupa ureche", daca vrem sa avem succesul scontat.
Concret, anuntul de angajare va cuprinde cateva elemente cheie:
- Concepeti anuntul cat mai clar cu putinta, cat mai dinamic si mai atractiv.
- Feriti-va de texte plictisitoare, anoste.
- Incercati sa atrageti cu precadere candidatii vizati de firma, adica aceia care corespund specificatiilor postului.
- Promovati, prin intermediul textului, atat postul vacant, cat si organizatia in ansamblu.
- Denumirea postului este scoasa in evidenta si ca ea corespunde responsabilitatilor descrise in anunt
- Oferiti o scurta descriere a postului,indicati foarte precis cerintele postului si tipul de persoana pe care o considerati potrivita pentru acel post. Precizati atributele speciale: talentul, indemanarea, experienta, educatia si calificarile necesare viitorului angajat. Nu mentionati insa tipul de personalitate pe care il cautati. In caz contrar, va veti crea un dezavantaj: candidatii care nu intrunesc conditiile vor cauta cu siguranta sa va „pacaleasca“, iar aprecierea dvs. va fi mult mai ingreunata.Subliniati trasaturile unice ale postului oferit.
- Alegeti una dintre caracteristicile pozitive ale firmei/afacerii dvs. (cu dezvoltare rapida, dina mica etc.) si mentionati-o in anunt, pentru a atrage cat mai multi candidati.
- Mentionati recompensele postului si celelalte beneficii pe care le ofera firma (instruirea, spre exemplu). Multi candidati potentiali ar putea renunta, nestiind nimic despre acestea. Nu este necesara precizarea salariului acordat decat in cazul in care acesta este deosebit de atractiv. Cel mai adesea, subiectul va fi reluat pe parcursul interviului de angajare.Prezentati posibilitatile de promovare ale viitorului angajat.
- Personalizati anuntul. Adresati-va fiecarui candidat in parte si-i veti putea capta atentia mai usor.
MODEL Anunt de angajare, exemple si surse pentru anunturi de angajare
In ziua de astazi, recrutarile au depasit granitele de orice fel si totul se petrece online. Practic, cine vrea sa se angajeze sau cine cauta candidatii ideali, pur si simplu va posta un anunt de angajare pe LinkedIn sau pe alte site-uri renumite si specializate in acest sens.
Desigur, ca avem nevoie de inspiratie si in ziua de astazi, asa ca un model de anunt sau un exemplu concret ne poate scoate din incurcatura.
In mod cert, puterea exemplului estea cea mai elocventa, asa ca va prezentam un model de anunt de angajare:
"Vrei sa te bucuri de o sansa reala, atunci cand vine vorba despre functia pe care urmeaza sa o ocupi? Te-ai saturat sa ai un job care nu spune mare lucru, dar care te ajuta doar sa iti sustii existenta?
Atunci alatura-te echipei Cosmetics, care se bucura de un succes din ce in ce mai mare, tocmai pentru ca a pus punctul pe I si a realizat ca omul este cea mai importanta resursa! Produsele cosmetice romanesti, create chiar in tara noastra pot schimba viata oricarui isi doreste sa aiba parte de o experienta autentica, in care natura si stiinta si-au dat mana. Esti gata sa incepi o noua calatorie alaturi de noi?
Rol: Agent de vanzari
Ca agent de vanzari, ne vei ajuta sa spunem tuturor povestea noastra, ce am reusit sa concepem si vei duce numele nostru mai departe. Vei deveni parte din compania care a reusit sa impleteasca inovatia si tehnologia cu lumea plantelor si a traditiei, misiunea noastra fiind aceea de a le oferi oamenilor sansa de a se bucura de produse calitative, la cele mai bune preturi!
Vei contribui la mentinerea relatiilor de succes cu clientii nostri, reusind sa dezvolti noi oportunitati de promovare si vanzare ale produselor, alaturi de echipa noastra de marketing si vanzari.
Responsabilitati
- pastrarea legaturii cu clientii existenti
Noua lege a pensiilor Ghid practic Codul Muncii republicat si actualizat la zi Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
- realizarea planului zilnic de vanzari
- crearea unui portofoliu nou de clienti si modalitati noi de promovare, prospectarea pietei, identificare de noi clienti, zone, etc
- intocmire rapoarte vanzari, situatii, potentiali clienti, etc
- legatura stransa si colaborarea cu echipa de marketing
Cerinte
- experienta anterioara in vanzari si/sau marketing
- absolventi marketing sau alta facultate de profil
- cunoasterea limbii engleze
Beneficii
Program de lucru hibrid, asadar se vor lucra de la birou doar 2 zile pe saptamana. De asemenea, salariul va fi de 6.000 de lei + comision, cu posibilitatea de marire dupa minim 3 luni, in urma evaluarilor.
Te ajutam sa devii mai bun, asa ca oportunitatile de invatare si cursurile de perfectionare in domeniu sunt din partea casei! La fel sunt si cafeaua si ceaiurile, iar abonamentul la sala de fitness il platim tot noi.
Te asteptam sa te alaturi echipei noastre, trimite CV-ul tau si o scrioare de intentie la adresa de mail: cosmetics@companie.ro pana la data de 10 iunie."
Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare
In cadrul unui anunt de angajare, exista o serie de greseli care ar trebui evitate, daca vrem sa avem succes:
- informatii vagi, care nu spun nimic
- nu oferi detalii despre companie
- postul nu este clar si nici cine ar trebui sa candideze
- cerintele nu sunt descrise corespuzator
- nu se specifica ce nivel de studii este necesar pentru aceasta functie sau ce abilitati sau
- se exagereaza vizavi de abilitati cerute, astfel incat candidatii sunt mai degraba descurajati si nu aplica
- beneficiile sunt descrise succint sau lipsesc, pe cand lista de cerinte este interminabila