Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Norme SSM: ce trebuie sa contina instruirea periodica si cat timp dureaza

instruire periodicassm angajatorissm
Orice angajator ar trebui sa fie preocupat de respectarea si aplicarea normelor de sanatate si securitate in munca, dat fiind faptul ca siguranta si bunastarea angajatilor depinde de aceste aspecte.


 
 
Este de la sine inteles ca angajatorii trebuie sa fie bine informati in ceea ce priveste legislatia in vigoare, iar prevederile sunt stricte, tocmai pentru a veni in sprijinul salariatilor.


 
 
La ce intervale de timp se realizeaza instruirea perioada si ce ar trebui sa stie angajatorii

 
 
 
Iata o intrebare sosita in cadrul site-ului PortalSSM.ro: "Va rog sa-mi spuneti ce ar trebui sa contina instruirea periodica si la cat timp trebuie executata pentru salariatii din firma noastra, avand in vedere ca sunt ingineri marketing si service (dotati fiecare cu autoturism de serviciu), un gestionar, o secretara si un birou contabilitate?"

 

 
Este demn de mentionat inca de la inceput ca instruirea periodica se efectueza pe baza unor tematici intocmite de catre:

 
 
- angajator, in cazul in care acesta si-a asumat atributiile din domeniul securitatii si sanatatii in munca; sau 
- lucratorul desemnat; sau 
- serviciul intern de prevenire si protectie 
- serviciul extern de prevenire si protectie

 
 
 
Trebuie specificat ca aceste tematici vor fi mai intai aprobate de angajator, iar ulterior se vor pastra la persoana care efectueaza instruirea (conducatorul locului de munca).


 
 
 Instruirea periodica se realizeaza in mod obligatoriu si cu demonstratii practice

 
 
 
Orice angajator ar trebui sa aiba in vedere ca intervalul dintre doua instruiri si periodicitatea verificarii instruirii vor fi stabilite prin instructiuni proprii, in functie de conditiile locului de munca si/sau postului de lucru.



 
IMPORTANT: Intervalul dintre doua instruiri periodice nu trebuie sa fie mai mare de 6 luni.


 
 
Mai multe poti citi pe PortalSSM


 

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
instruire periodicassm angajatorissm

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 25 Noiembrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Norme SSM: ce trebuie sa contina instruirea periodica si cat timp dureaza Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Decizie suspendare CIM pentru somaj tehnicIntrebare: Sunt o societate cu aproape 200 de salariati in somaj tehnic, la intrarea in somaj tehnic am facut decizie de suspendare in baza art. 52 alin. (1) lit. c) incepand cu data de 19.03.2020 iar modelul de decizie generat din program nu specifica si pana la ce data, intrebarea mea este - pentru fiecare modificare in Revisal ar trebui sa am o decizie sau poate fi folosita doar decizia in care este specificata doar data de inceput, sau in baza deciziei initiale se poate face o decizie colectiva de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Concediere individuala. Model preavizIntrebare: Dat fiind contextual actual, societatea intampina problemesi este nevoita sa-si reduca foarte mult activitatea, din lipsa comenzilor de la client. Datorita faptului ca nu se stie durata acestei situatii, angajatorul s-a gandit la concedierea individuala, prin reducerea numarului de posturi. Mentionez ca avem un nr de 80 de salariati activi. Puteti sa-mi spuneti care este procedura legala in acest context? De asemenea as avea rugamintea de a ne trimite un model de preaviz, stiu ca este nevoie de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]