Editorial, 26.02.2009 - Gabriela Chirazof
Potrivit art. 17 si 18 din Codul muncii, angajatorul are obligatia de informa anterior incheierii contractului individual de munca sau pe parcursul derularii unui astfel de contract persoana selectata pentru angajare sau, dupa caz, salariatul cu privire la elementele esentiale care vor face parte din contract sau aditionalul la contractul individual de munca.
Ce risca angajatorul care nu isi executa obligatia de informare?
In primul rand, o actiune in justitie in calitate de parat, caci potrivit dispozitiilor art. 19 din Codul muncii “in situatia in care angajatorul nu isi executa obligatia de informare, persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, are dreptul sa sesizeze, in termen de 30 de zile de la data neindeplinirii acestei obligatii, instanta judecatoreasca competenta si sa solicite despagubiri corespunzatoare prejudiciului pe care l-a suferit ca urmare a neexecutarii de catre angajator a obligatiei de informare.”
Vorbim astfel de o actiune in pretentii intentata de persoana selectata sau salariat, dupa caz. Termenul de 30 de zile curge din momentul in care angajatorul nu si-a executat corespunzator obligatia de informare.
Reclamantul va trebui sa faca dovada prejudiciului pe care l-a suferit ca urmare a neexecutarii obligatiei de informare a angajatorului.
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Competenta in judecarea unui asemenea conflict de drepturi va apartine tribunalului din raza teritoriala a reclamantului, iar completul la judecata in fond va fi compus dupa regulile din materia jurisdictiei muncii, respectiv 2 judecatori si 2 asistenti judiciari.
De asemenea, angajatorul poate risca sanctionarea contraventionala de catre inspectorii de munca sesizati asupra incalcarii obligatiei de informare.
___________________________________________________________________
Aveti acces rapid la informatii complete si profesionale despre legislatia muncii!
Cele 800 de pagini si 50 de capitole ale Consilierului – Codul muncii acopera toate aspectele relatiei angajat – angajator, pana in cele mai mici amanunte. Iar pentru cazurile atipice apelati gratuit la serviciul de consultanta de specialitate al Consilierului.
___________________________________________________________________