Managementul resurselor umane: Umorul la locul de munca sporeste performantele

13 Noiembrie 2008
13 Noiembrie 2008
resurse umanemanagementul resurselor umane
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Numeroase studii arata ca angajatii care in fata unei situatii stresante au puterea sa rada nu sunt numai mult mai sanatosi decat ceilalti, ci si cu mult mai productivi pe termen lung.

Orice manager este constient ca satisfactia angajatilor este un factor esential pentru randamentul acestora la locul de munca. Este curios insa faptul ca foarte putini acorda importanta cuvenita umorului ca modalitate de imbunatatire a atmosferei din intreprindere.

Pentru intrebarile dvs. legate de managementul resurselor umane, acum aveti raspunsurile! Pentru mai multe informatii despre
managementul resurselor umane , click aici!

Rasul este foarte sanatos atat pentru indivizi, cat si pentru afaceri. De aceea tot mai multe firme occidentale au adoptat umorul ca tehnica de a mari performantele angajatilor.

Companii precum General Electric, AT&T, Kodak, IBM au apelat la ajutorul specialistilor pentru a destinde atmosfera la locul de munca, ceea ce a sporit gradul de fidelitate al angajatilor si le-a marit simtitor performantele.
Consilier Management financiar var. Soft

Rasul ca medicament

Se spune ca rasul este un foarte bun medicament si specialistii o confirma. O portie buna de ras scade presiunea sangelui pentru 45 de minute, solicita plamanii si mareste cantitatea de oxigen in sange. De asemenea, rasul stimuleaza eliberarea in creier a unei substante care are rolul de a anihila senzatiile dureroase si de a induce o stare de relaxare.

Dupa cum reiese din cele de mai sus rasul are proprietati exceptionale si este esential pentru mentinerea sanatatii fizice si psihice a individului.

Cum o afacere de succes se bazeaza in primul rand pe oameni, orice manager isi doreste angajati sanatosi si satisfacuti, eliberati de stres si care dau randament maxim la locul de munca. De aceea umorul a devenit in tarile occidentale o politica de personal foarte apreciata si care aduce numeroase beneficii.

Avantajele umorului ca politica de personal

Pentru multi oameni serviciul este o corvoada, un loc unde se duc de nevoie, obositi si tracasati ca sa infrunte o rutina fara nici un fel de satisfactie psihica. Chiar daca le place ceea ce fac,in scurt timp se plafoneaza si actioneaza din inertie cu minimum de implicare in problemele care apar zilnic.

Un grup de cercetatori americani a realizat un studiu intr-o mare companie unde au introdus umorul la locul de munca sub diferite forme: de la un buletin umoristic editat o data pe saptamana si distribuit tuturor angajatilor, pana la zile tematice.

De exemplu: "ziua palariilor traznite" in care fiecare angajat trebuia sa poarte o palarie cat mai hazlie.

Rezultatul a fost ca dupa un an de la inceperea programului fluctuatia personalului a scazut cu 21% si absenteismul de vineri s-a diminuat cu 38%. S-a observat si o scadere drastica a cazurilor de imbolnavire.

Daca rasul este un medicament foarte bun, stresul este dusmanul major al sanatatii oricarei persoane. Astfel prin crearea unei atmosfere destinse la serviciu, cauzele stresului aproape dispar si zilele de concediu medical pe care trebuie sa le plateasca angajatorul sunt tot mai putine.

Rasul este un liant intre angajati

Rasul te face sa te simti bine, destinde atmosfera si face ca problemele sa para mai usor de rezolvat. Cercetatorii au constatat ca prescolarii zambesc in medie de 400 de ori pe zi, pentru ca aceasta cifra sa scada treptat, incat la 35 de ani un om zambeste in medie de 15 ori pe zi.

In stransa legatura cu buna dispozitie sunt si relatiile cu ceilalti oameni, pentru ca se observa ca numarul persoanelor din anturaj scade o data cu varsta.

Umorul la locul de munca este tonic si favorizeaza relatiile de camaraderie in colectiv. Astfel sunt evitate problemele legate de lipsa de comunicare dintre angajati, iar competitia dintre ei devine mai degraba amuzanta decat o lupta pe viata si pe moarte.

Membrii unei echipe au in comun o istorie si glumele care le apartin, momentele vesele ii unesc foarte bine si le sporesc randamentul.

Un bun manager are simtul umorului

Se discuta foarte mult despre calitatile unui manager de succes, iar simtul umorului este printre caracteristicile preferate de toti angajatii. Un sef prea sobru este incomod, greu de abordat si provoaca angajatilor o stare de neliniste permanenta.

Cei mai apreciati lideri sunt cei care au capacitatea de a rade de ei insisi. Daca nu esti autoironic din cand in cand, oamenilor li se pare ca ai permanent o critica la adresa lor in timp ce pe tine te consideri perfect.

Situatiile hazlii nu trebuie inventate pentru ca ele se ivesc la tot pasul in viata cotidiana. Orice sef are o binemeritata porecla si este maimutarit de un angajat mai vesel, dar acest lucru nu trebuie privit ca pe o subminare a autoritatii.

Exista doua posibilitati de a reactiona astfel incat angajatii sa nu considere ca seful lor este un incuiat: ori seful se preface ca nu stie de porecla si nici de glumele care se fac pe seama lui, ori le raspunde cu aceeasi moneda, in gluma, castigand astfel simpatia tuturor.

Umorul este o unealta, nu o arma

Exista insa si niste limite privitoare la umorul de la locul de munca. Orice gluma are farmec pana in momentul in care supara pe cineva.

Este esential ca atunci cand incercati sa destindeti atmosfera sa cunoasteti sensibilitatile si felul de a fi al celor din jur. Glumele care nu sunt adaptate audientei careia ii sunt adresate devin foarte usor ofensatoare.

Bancurile fara perdea nu sunt interzise, dar se potrivesc unui anume tip de colectiv. Trebuie evitate in orice conditii glumele care iau in ras un grup fie el rasial, sexual, etnic sau de alta natura. Nu intodeauna oamenii isi declara apartenenta la un anumit grup.

Dar in momentul in care membrii acestuia sunt luati in ras grupul devine un reper identitar foarte important si gluma poate fi o samanta de scandal nedorita. In fond, trebuie sa razi cu ceilalti si nu de ei. De altfel, nu oricine poate sa spuna bancuri si acestea nu sunt intotdeauna amuzante.



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]