Conflictele de munca: 5 sfaturi pentru manageri

conflicte de muncamanagementul conflictelorconflicte intre angajati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Conflictele de munca apar intotdeauna in organizatii, indiferent daca numarul angajatilor depaseste 200, ori daca intr-o firma sunt doar trei salariati. Important este cum sunt gestionate aceste conflicte inainte sa se amplifice, inainte sa influenteze productivitatea muncii si inainte sa se reflecte in rezultatele financiare ale companiilor.

Conflictele de munca sunt reglementate de Legea nr. 62/2011 a dialogului social, care arata ca acestea se impart in doua categorii: colective (intre angajati si angajatori si de obicei se refera la inceperea, desfasurarea sau incheierea negocierilor privind contractele sau acordurile colective de munca) sau individuale (se refera la exercitarea unor drepturi sau indeplinirea unor obligatii care decurg din contractele individuale de munca sau din acordurile colective).

Legislatia in vigoare arata ca la locul de munca mai pot aparea si conflicte juridice, care pot fi solutionate prin una dintre metodele:

- apel la o instanta jurisdictionala
- apel la un arbitru sau o comisie de arbitraj
- apel la un tert mediator

Pentru a evita insa sa ajungeti in aceasta situatie, oferim cateva sfaturi pentru manageri, pentru a identifica si opri orice conflict la locul de munca:

- Nu lasati conflictele de munca sa treaca neobservate! Indiferent daca observati ca exista tensiuni intre angajati, ori daca un angajat are neintelegeri/nemultumiri legate de un superior, aceste situatii trebuie abordate cu delicatete si in niciun caz nu e indicat sa le lasati sa treaca neobservate, pentru ca nu veti face altceva decat sa frustrati si mai tare o persoana deja nervoasa, ceea ce ar putea avea impact serios asupra companiei pe care o conduceti!

- Nu lasati conflictele de munca in aer! Asta inseamna ca odata identificata o situatie conflictuala la locul de munca, managerul trebuie sa analizeze situatie, sa traga o concluzie si eventual sa ia masurile care se impun. Nu apelati niciodata la o reactie de tipul "Nu e vina nimanui", "Oricine greseste"; astfel de reactii nu fac altceva decat sa cuantifice nemultumirea persoanelor implicate.

- Ascultati parerea tuturor salariatilor implicati in conflict, fara sa luati apararea niciunuia pana la finalizarea analizei conflictului si incercati sa va detasati emotional daca aveti preferinte pentru unul dintre angajatii, profesionale sau personale.

- Verificati informatiile oferite de partile implicate, consultati persoanele care petrec cel mai mult timp cu acestea si abia apoi formati-va o parere!

- Oferiti feedback constructiv partilor implicate odata ce intelegeti ce s-a intamplat de fapt, luati masurile care se impun si incercati sa ajutati partile implicate sa se impace si sa poata lucra impreuna pe viitor!

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
conflicte de muncamanagementul conflictelorconflicte intre angajati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 17 August 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Conflictele de munca: 5 sfaturi pentru manageri Nota: 4.36 din 5 - 11 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


Chirila Marius
05-Sep-2016

Conflictul apare atunci cand persoane sau grupuri de persoane manifesta interes fata de un scop indivizibil.Modul de reglementare al conflictelor trebuie sa se faca in mod legal.fara privilegii sau discriminari.Acest lucru poate duce la manifestari xenofobe si chiar rasiste deoarece nu se respecta legile fundamentale ale statului si nu estw promovata egalitatea sanselor

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare minori in timpul anului scolarIntrebare: Voiam sa intreb daca exista o prevedere legala care sa-mi interzica sa angajez minori (16 ani) pe durata unui an scolar. Mentionez ca programul de lucru ii permite sa frecventeze cursurile.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Accident de munca. AspecteIntrebare: Va rog sa imi comunicati intreaga procedura in cazul unui accident de munca . Totodata , am nevoie de informatii referitoare si la concediile medicale in cazul unui accident de munca. Speta este ca medicul de familie al angajatului a eliberat un concediu medical ce are codul 01. Ar fi trebuit eliberat cu cod 03 - accident de munca. Ce documente trebuie sa transmitem noi medicului de familie? Trebuie sa obtinem apoi si alte avize pentru concediu medical? cine se ocupa de acestea? Cum se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Descarcati GRATUIT raportul special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"
 

 


 
Atentie la pontaj si programul de lucru!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]