Ati calculat vreodata cat are de pierdut compania dumneavoastra din cauza conflictelor ce apar de-a lungul unui an? Cat timp, cate resurse financiare? Care ar fi, de fapt, timpul necesar pentru predarea proiectelor, daca nu ar exista aceste neintelegeri?
Din pacate, orice activitate care implica mai mult de o persoana prezinta riscuri conflictuale, din cauza faptului ca, in interiorul unui grup, pot exista persoane cu valori si ritmuri de lucru diferite.
Este aproape utopic sa consideram ca ar putea fi cu adevarat evitate divergentele.
- angajatilor, ajutandu-i sa fie mai empatici si sa incerce sa gaseasca solutionari neintelegerilor cu ceilalti colegi si chiar in viata personala;
- coordonatorilor de echipe, ajutandu-i sa pastreze integritatea grupului si buna intelegere intre angajati;
- reprezentantilor Departamentului de Resurse Umane, ajutandu-i sa rezolve diverse conflicte.
Conflictul, o componenta inevitabila din viata unei companii
Scopul oricarei organizatii, al oricarei companii, este succesul. Pentru a putea avea succes, cel care proiecteaza o afacere trebuie sa ia in considerare faptul ca intre oameni, inevitabil, apar dezacorduri care se pot transforma in conflicte sau in adevarate scandaluri.
Pentru a asigura succesul unei organizatii este nevoie de doua actiuni foarte bine definite:
- recunoasterea problemelor in momentul in care acestea apar;
- crearea unor strategii, a unor tehnici de gestionare si de rezolvare a acestora.
- Inainte ca problemele dintre doua (sau mai multe) entitati (persoane, departamente, organizatii etc) sa poata fi etichetate ca stari de conflict, acestea trec prin mai multe etape:
- aparitia motivului;
- starea latenta a conflictului;
- primele manifestari divergente;
- amplificarea conflictului;
- gestionarea conflictului.
Lucrarea
Managementul Conflictelor va ajuta sa recunoasteti aceste etape, astfel incat sa pregatiti metoda optima pentru gestionarea divergentelor.
Conflictul de lucru - Factori determinanti si abordare
"Omniprezenta conflictului" este titlul unuia dintre capitolele lucrarii "Managementul conflictelor" si determina, prin doua cuvinte atat de simple, adevarul despre situatiile tensionate la locul de munca: exista oriunde, oricand. Important este felul in care acestea sunt gestionate.
In functie de factorii determinanti, exista diferite tipuri de conflicte, diferite moduri de a reactiona in situatii conflictuale. De aceea, este important ca moderatorul:
- sa poata discuta cu fiecare din partile implicate deschis si calm;
- sa poata identifica sursa propriu-zisa a conflictului;
- sa poata identifica interesul fiecareia dintre partile angajate in conflict;
- sa gestioneze atmosfera si implicarea angajatilor neimplicati;
- sa gaseasca solutia optima pentru a aplana conflictul.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<