legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Tehnici de ultima ora pentru gestionarea conflictelor din firma!

managementul conflictelorconflictul de muncaconflictul de lucru
Tehnici de ultima ora pentru gestionarea conflictelor din firma!
Ati calculat vreodata cat are de pierdut compania dumneavoastra din cauza conflictelor ce apar de-a lungul unui an? Cat timp, cate resurse financiare? Care ar fi, de fapt, timpul necesar pentru predarea proiectelor, daca nu ar exista aceste neintelegeri?
 
Din pacate,  orice activitate care implica mai mult de o persoana prezinta riscuri conflictuale, din cauza faptului ca, in interiorul unui grup, pot exista persoane cu valori si ritmuri de lucru diferite.
 
Este aproape utopic sa consideram ca ar putea fi cu adevarat evitate divergentele. 
 
 
 
 
Lucrarea "Managementul conflictelor" este necesara: 
 
  • angajatilor, ajutandu-i sa fie mai empatici si sa incerce sa gaseasca solutionari neintelegerilor cu ceilalti colegi si chiar in viata personala; 
  • coordonatorilor de echipe, ajutandu-i sa pastreze integritatea grupului si buna intelegere intre angajati;
  • reprezentantilor Departamentului de Resurse Umane, ajutandu-i sa rezolve diverse conflicte.
 
Conflictul, o componenta inevitabila din viata unei companii 
 
Scopul oricarei organizatii, al oricarei companii, este succesul. Pentru a putea avea succes, cel care proiecteaza o afacere trebuie sa ia in considerare faptul ca intre oameni, inevitabil, apar dezacorduri care se pot transforma in conflicte sau in adevarate scandaluri. 
 
 
 
 
Pentru a asigura succesul unei organizatii este nevoie de doua actiuni foarte bine definite: 
 
  • recunoasterea problemelor in momentul in care acestea apar;
  • crearea unor strategii, a unor tehnici de gestionare si de rezolvare a acestora.
  • Inainte ca problemele dintre doua (sau mai multe) entitati (persoane, departamente, organizatii etc) sa poata fi etichetate ca stari de conflict, acestea trec prin mai multe etape: 
  • aparitia motivului;
  • starea latenta a conflictului;
  • primele manifestari divergente;
  • amplificarea conflictului;
  • gestionarea conflictului. 

 
Lucrarea Managementul Conflictelor va ajuta sa recunoasteti aceste etape, astfel incat sa pregatiti metoda optima pentru gestionarea divergentelor. 
 
 
 
 
Conflictul de lucru - Factori determinanti si abordare 
 
"Omniprezenta conflictului" este titlul unuia dintre capitolele lucrarii "Managementul conflictelor" si determina, prin doua cuvinte atat de simple, adevarul despre situatiile tensionate la locul de munca: exista oriunde, oricand. Important este felul in care acestea sunt gestionate. 
 
In functie de factorii determinanti, exista diferite tipuri de conflicte, diferite moduri de a reactiona in situatii conflictuale. De aceea, este important ca moderatorul: 
  • sa poata discuta cu fiecare din partile implicate deschis si calm;
  • sa poata identifica sursa propriu-zisa a conflictului; 
  • sa poata identifica interesul fiecareia dintre partile angajate in conflict; 
  • sa gestioneze atmosfera si implicarea angajatilor neimplicati; 
  • sa gaseasca solutia optima pentru a aplana conflictul. 
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
managementul conflictelorconflictul de muncaconflictul de lucru

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 02 Septembrie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Tehnici de ultima ora pentru gestionarea conflictelor din firma! Nota: 3.88 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Cercetare disciplinaraIntrebare: In cazul unei cercetari disciplinare, convocarea la cercetare disciplinara se poate efectua prin e-mail sau alta metoda online? De asemenea, intrevederea comisiei cu salariatul cercetat poate avea loc online, mai ales ca salariatul are contract de munca la domiciliu?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Salariata revenita din CCC. Modificare functie. Incetare CIM in perioada de probaIntrebare: O salariata revine din concediu crestere copil pana la 2 ani pe postul suspendat. Angajatorul ii propune un alt post in alt departament, salariata accepta. Se poate pune perioada de proba pentru noua pozitie? In aceasta situatie pot sa ii incetez contractul dupa perioada de proba? sau trebuie sa respect cele 6 luni de la revenirea din suspendare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?
Descarcati GRATUIT raportul special

"Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?"
 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]