Ati calculat vreodata cat are de pierdut compania dumneavoastra din cauza conflictelor ce apar de-a lungul unui an? Cat timp, cate resurse financiare? Care ar fi, de fapt, timpul necesar pentru predarea proiectelor, daca nu ar exista aceste neintelegeri?
Din pacate, orice activitate care implica mai mult de o persoana prezinta riscuri conflictuale, din cauza faptului ca, in interiorul unui grup, pot exista persoane cu valori si ritmuri de lucru diferite.
Este aproape utopic sa consideram ca ar putea fi cu adevarat evitate divergentele.
- angajatilor, ajutandu-i sa fie mai empatici si sa incerce sa gaseasca solutionari neintelegerilor cu ceilalti colegi si chiar in viata personala;
- coordonatorilor de echipe, ajutandu-i sa pastreze integritatea grupului si buna intelegere intre angajati;
- reprezentantilor Departamentului de Resurse Umane, ajutandu-i sa rezolve diverse conflicte.
Conflictul, o componenta inevitabila din viata unei companii
Scopul oricarei organizatii, al oricarei companii, este succesul. Pentru a putea avea succes, cel care proiecteaza o afacere trebuie sa ia in considerare faptul ca intre oameni, inevitabil, apar dezacorduri care se pot transforma in conflicte sau in adevarate scandaluri.
Pentru a asigura succesul unei organizatii este nevoie de doua actiuni foarte bine definite:
- recunoasterea problemelor in momentul in care acestea apar;
- crearea unor strategii, a unor tehnici de gestionare si de rezolvare a acestora.
- Inainte ca problemele dintre doua (sau mai multe) entitati (persoane, departamente, organizatii etc) sa poata fi etichetate ca stari de conflict, acestea trec prin mai multe etape:
- aparitia motivului;
- starea latenta a conflictului;
- primele manifestari divergente;
- amplificarea conflictului;
- gestionarea conflictului.
Lucrarea
Managementul Conflictelor va ajuta sa recunoasteti aceste etape, astfel incat sa pregatiti metoda optima pentru gestionarea divergentelor.
Conflictul de lucru - Factori determinanti si abordare
"Omniprezenta conflictului" este titlul unuia dintre capitolele lucrarii "Managementul conflictelor" si determina, prin doua cuvinte atat de simple, adevarul despre situatiile tensionate la locul de munca: exista oriunde, oricand. Important este felul in care acestea sunt gestionate.
In functie de factorii determinanti, exista diferite tipuri de conflicte, diferite moduri de a reactiona in situatii conflictuale. De aceea, este important ca moderatorul:
- sa poata discuta cu fiecare din partile implicate deschis si calm;
- sa poata identifica sursa propriu-zisa a conflictului;
- sa poata identifica interesul fiecareia dintre partile angajate in conflict;
- sa gestioneze atmosfera si implicarea angajatilor neimplicati;
- sa gaseasca solutia optima pentru a aplana conflictul.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Termenul pentru recuperarea indemnizatiilor medicale. PrescriptieIntrebare: Care este procedura legala ca un angajator sa recupereze banii din fondul FNUASS? cererile au fost depuse la Casa de Sanatate in anul 2022...In cat timp, se stinge/prescrie obligatia celor de la Casa de Sanatate de a a restutui banii catre angajator? Este vorba despre concedii medicale cu cod indemnizatie 08.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Date incetare CIMIntrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<