Ati calculat vreodata cat are de pierdut compania dumneavoastra din cauza conflictelor ce apar de-a lungul unui an? Cat timp, cate resurse financiare? Care ar fi, de fapt, timpul necesar pentru predarea proiectelor, daca nu ar exista aceste neintelegeri?
Din pacate, orice activitate care implica mai mult de o persoana prezinta riscuri conflictuale, din cauza faptului ca, in interiorul unui grup, pot exista persoane cu valori si ritmuri de lucru diferite.
Este aproape utopic sa consideram ca ar putea fi cu adevarat evitate divergentele.
- angajatilor, ajutandu-i sa fie mai empatici si sa incerce sa gaseasca solutionari neintelegerilor cu ceilalti colegi si chiar in viata personala;
- coordonatorilor de echipe, ajutandu-i sa pastreze integritatea grupului si buna intelegere intre angajati;
- reprezentantilor Departamentului de Resurse Umane, ajutandu-i sa rezolve diverse conflicte.
Conflictul, o componenta inevitabila din viata unei companii
Scopul oricarei organizatii, al oricarei companii, este succesul. Pentru a putea avea succes, cel care proiecteaza o afacere trebuie sa ia in considerare faptul ca intre oameni, inevitabil, apar dezacorduri care se pot transforma in conflicte sau in adevarate scandaluri.
Pentru a asigura succesul unei organizatii este nevoie de doua actiuni foarte bine definite:
- recunoasterea problemelor in momentul in care acestea apar;
- crearea unor strategii, a unor tehnici de gestionare si de rezolvare a acestora.
- Inainte ca problemele dintre doua (sau mai multe) entitati (persoane, departamente, organizatii etc) sa poata fi etichetate ca stari de conflict, acestea trec prin mai multe etape:
- aparitia motivului;
- starea latenta a conflictului;
- primele manifestari divergente;
- amplificarea conflictului;
- gestionarea conflictului.
Lucrarea
Managementul Conflictelor va ajuta sa recunoasteti aceste etape, astfel incat sa pregatiti metoda optima pentru gestionarea divergentelor.
Conflictul de lucru - Factori determinanti si abordare
"Omniprezenta conflictului" este titlul unuia dintre capitolele lucrarii "Managementul conflictelor" si determina, prin doua cuvinte atat de simple, adevarul despre situatiile tensionate la locul de munca: exista oriunde, oricand. Important este felul in care acestea sunt gestionate.
In functie de factorii determinanti, exista diferite tipuri de conflicte, diferite moduri de a reactiona in situatii conflictuale. De aceea, este important ca moderatorul:
- sa poata discuta cu fiecare din partile implicate deschis si calm;
- sa poata identifica sursa propriu-zisa a conflictului;
- sa poata identifica interesul fiecareia dintre partile angajate in conflict;
- sa gestioneze atmosfera si implicarea angajatilor neimplicati;
- sa gaseasca solutia optima pentru a aplana conflictul.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Concediu de maternitate. Lipsa stagiului de cotizareIntrebare: O salariata, angajata din mai 2024 a adus in luna octombrie concediu medical de maternitate (initial, prenatal). Anterior lunii mai 2024 nu a mai lucrat in alta parte, prin urmare nu are stagiu de cotizare de 6 luni din ultimele 12. Cum trebuie sa procedeze angajatorul in acest caz?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Reintegrare salariat la alt angajator. Incetare CIM la angajatorul curentIntrebare: Va rog sa imi mentionati care este procedura in urmatoarea speta: Daca un salariat angajat anul trecut imi aduce o hotararea judecatoreasca - prin care acesta se va reintegra in vechea firma de unde a plecat, cum procedez cu el. Este obligat sa isi respecte termenul de preaviz de 45 zile - avand functie de conducere? In cate zile de la depunerea hotararii la societate sunt obligata sa incetez contractul de munca si cu ce art din Codul muncii se inceteaza ?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<