Solutionarea situatiilor conflictuale la locul de munca. Ce se poate face?
Scopul oricarei organizatii, al oricarei companii, este succesul. Pentru a putea avea succes, cel care proiecteaza o afacere trebuie sa ia in considerare faptul ca intre oameni, inevitabil, apar dezacorduri care se pot transforma in conflicte sau in adevarate scandaluri, detalii AICI >>>
Pentru a asigura succesul unei organizatii este nevoie de doua actiuni foarte bine definite:
- recunoasterea problemelor in momentul in care acestea apar;
- crearea unor strategii, a unor tehnici de gestionare si de rezolvare a acestora.
Diurna legala in Romania si in strainatate
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Inainte ca problemele dintre doua (sau mai multe) entitati (persoane, departamente, organizatii etc) sa poata fi etichetate ca stari de conflict, acestea trec prin mai multe etape:
- aparitia motivului;
- starea latenta a conflictului;
- primele manifestari divergente;
- amplificarea conflictului;
- gestionarea conflictului.
Lucrarea Managementul Conflictelor va ajuta sa recunoasteti aceste etape, astfel incat sa pregatiti metoda optima pentru gestionarea divergentelor, detalii aici >>>
Iata 3 moduri de rezolvare a conflictelor la locul de munca in 2019:
Divergentele la locul de munca nu pot fi ignorate, sperand ca totul se va rezolva de la sine. Pentru ca echipa si, respectiv, compania sa aiba rezultate optime, persoane cu principii si prioritati diferite trebuie sa poata lucra impreuna, fara a crea dezacorduri si sincope inutile.
Moduri de solutionare a conflictelor:
- Confruntarea – conflictul se incheie adesea cu victoria individului cu o personalitate mai puternica, insa uneori duce la implicarea mai multor parti si amplificarea conflictului;
- Evitarea – politica strutului nu este cu adevarat o metoda de rezolvare, caci conflictul fie se amana, fie se finalizeaza cu amenintari cu demisia si dezintegrarea echipei;
- Adaptarea – presupune ca una dintre parti renunta la interesul propriu si accepta sa coopereze cu celalalt membru;
Mai multe despre managementul conflictelor AICI >>>