Pentru a intelege acest aspect pornim de la faptul ca serviciul intern de prevenire si protectie este infiintat de angajator pentru a se ocupa de organizarea activitatilor de prevenire si protectie.
Activitatile de prevenire si protectie sunt cele prevazute la art. 15 din HG nr. 1425/2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
La dispozitia serviciului intern de prevenire si protecte trebuie sa se afle resursele materiale si umane necesare in vederea indeplinirii activitatilor de prevenire si protectie desfasurate in intreprindere.
De catre lucratorii din serviciul intern de prevenire si protectie se vor desfasura stric activitati de prevenire si protectie si cel mult activitati complementare precum: prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului.
Atentie! Serviciul intern de prevenire si protectie poate asigura si supravegherea sanatatii lucratorilor. Acest lucru este posibil in conditiile in care exsta personal cu capacitate profesionala si de mijloace materiale adecvate, in conditiile legii.
Legis Plus Legislatia Muncii
250 Modele Fise de Post
Portal Codul Muncii
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Nu uitati faptul ca angajatorul este obligat sa consemneze in regulamentul intern sau in cel de organizare si functionare activitatile de prevenire si protectie pentru efectuarea carora serviciul intern de prevenire si protectie are capacitate si mijloace adecvate.
In situatia in care membrii serviciului intern de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor din domeniul securitatii si sanatatii in munca, suntem obligati sa apelam la servicii externe de prevenire si protectie.
Raspuns oferit de specialistii PortalSSM.ro