Acesta este pericolul care va paste daca nu tratati cu toata seriozitatea, in firma dvs., aspectele legate de securitatea si sanatatea in munca.
Art. 37 din Legea nr.319/2006, spune foarte clar: “Neluarea vreuneia dintre masurile legale de securitate si sanatate in munca de catre persoana care avea indatorirea de a lua aceste masuri, daca se creeaza un pericol grav si iminent de producere a unui accident de munca sau de imbolnavire profesionala, constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 2 ani sau cu amenda.”
Iar art. 6 din aceeasi lege mentioneaza: „Angajatorul are obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca.” Dupa cum observati, nu se spune nimic despre domeniul de activitate al angajatorului, deci obligatia vizeaza pe absolut toata lumea, deci si pe dvs.!
Vreti sa scapati de orice problema legata de securitatea si sanatatea in munca?
Puteti scapa de probleme daca indepliniti cateva obligatii importante prevazute de lege. Astfel, in principiu trebuie sa:
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
1) obtineti autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca. Intrebari: • care este procedura? • cine va elibereaza autorizatia? • ce modele de declaratii trebuie sa completati? • ce documente trebuie sa depuneti la ITM?
2) desemnati persoanele care se vor ocupa in firma de activitatile de prevenire si protectie. Intrebari: • cate asemenea persoane trebuie sa desemnati? • ce pregatire trebuie sa aiba acestea? • ce activitati concrete trebuie sa desfasoare? • in ce conditii puteti sa va asumati dvs. insiva, ca angajator, atributiile privind activitatile de prevenire si protectie?
3) treceti in fisa de post a angajatului desemnat responsabilitatile sale pe linie SSM. Intrebari: • ce responsabilitati nu trebuie sa lipseasca din fisa de post? • care este amenda in cazul in care nu treceti aceste responsabilitati in fisa postului?
4) organizati activitatile de prevenire si protectie. Intrebari: • in ce cazuri este necesara infiintarea unui serviciu intern de prevenire si protectie (SIPP) si ce obligatii aveti? • in ce cazuri este necesara apelarea la un serviciu extern de prevenire si protectie si ce prevederi trebuie sa contina contractul cu acesta?
5) evaluati riscurile profesionale. Intrebari: • ce sunt factorii de risc? • cum se face, concret, evaluarea? • ce curprinde metoda INCDPM de evaluare a riscurilor? • care sunt cele 7 instrumente de lucru ce trebuie utilizate in cadrul evaluarii?
Raspunsurile tuturor acestor intrebari sunt prezentate pe CD-ul Ghid practic de protectia muncii – instructiuni complete si practice de utilizare a Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006. Clic aici si evitati astfel greseli cu consecinte periculoase!