Fisa postului Sef Serviciu Extern Sanatate si Securitate in Munca

fisa postului sef serviu externesanatate si securitate in muncassmghid ssmfise de post ssm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


 Sef serviciu extern sanatate si securitate in munca  
 
I. Identificarea postului

 
1. Numele si prenumele titularului: ............
 
2. Denumirea postului:  Sef serviciu extern sanatate si securitate in munca  
 
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
 
3. Pozitia in COR / Cod:
 
 [In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
 
4.   Departamentul / locatia: Securitate si sanatate in munca
 
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
 
5. Nivelul postului: Executie
 
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
 
Se subordoneaza Sefului de departament
 
 [Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
 
 
II. Descrierea postului
 
1. Scopul general al postului
 

Sef serviciu extern sanatate si securitate in munca  este lucratorul desemnat pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din cadrul unei intreprinderi si/sau unitati.
 
 [In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
 
2. Competente personale:

    sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
    sa nu aiba antecedente penale
    sa fie apt din punct de vedere medical

3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului

    Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
    este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
    este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;

Atributii
  •     sa identifice principalele caracteristici ale sistemului/ procesului supus evaluarii, alegerea metodei de evaluare si stabilirea instrumentelor de lucru
  •     sa organizeze activitatile de prevenire si protectie din unitate, identificand pericolele si evaluand riscurile,  elaborand si actualizand Planul de Prevenire si Protectie
  •     sa elaboreze instructiuni proprii de securitatea muncii pentru completarea si /sau aplicarea reglementarilor de securitatessi sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale unitatii, precum si ale locurilor de munca / posturilor de lucru, tinand seama de numarul de lucratori, de repartizarea  teritoriala a unitatii si/sau a sucursalelor, filialelor, punctelor de lucru ale acesteia
  •     sa propuna atributii si obligatii privind securitatea si sanatatea in munca, ce revin lucratorilor, corespunzator functiilor exercitate, care se consemneaza in fisa postului
  •     sa verifice cunoasterea si aplicarea de catre toti lucratorii a masurilor  prevazute in planul de prevenire si protectie
  •     sa tina evidenta zonelor cu risc ridicat si specific din unitate
  •     sa stabileasca tipul de semnalizare necesar si amplasarea conform prevederilor legale in vigoare
  •     sa tina evidenta  meseriilor si a profesiilor prevazute de legislatia specifica, pentru care este necesara autorizarea exercitarii lor
  •     sa tina evidenta posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare
  •     sa tina evidenta  posturilor de lucru care, la  recomandarea medicului de medicina muncii, necesita testarea aptitudinilor si/sau control psihologic periodic
  •     sa monitorizeze functionarea sistemelor si dispozitivelor de protectie, a aparaturii de masura si control, precum si a instalatiilor de ventilare sau a altor instalatii pentru controlul noxelor in mediul de munca
  •     sa verifice starea de functionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenta, precum si a sistemelor de siguranta
  •     sa participe la cercetarea evenimentelor privind SSM,  conform  competentelor  prevazute  de  legislatia  in  vigoare,  si  intocmeste documentele privind aceste evenimente
  •     sa urmareasca realizarea masurilor dispuse de catre inspectorii de munca, cu prilejul vizitelor de control si al cercetarii evenimentelor
  •     sa alerteze  in situatii de pericol iminent, dezastre, situatii de accident toti factorii de interventie
  •     sa implementeze activitatile de interventie si evacuare in cadrul unitatii si sa efectueze primele cercetari privind cauzele si imprejurarile producerii acestora
  •     sa organizeze activiati de prevenire si protectie
  •     sa asigure prevenirea accidentelor de munca si mentinerea starii de sanatate a personalului
  •     sa efectueze cercetari privind cauzele producerii accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale
  •     sa verifice modul de respectare a prevederilor legale in domeniul SSM, a utilizarii mijloacelor colective si individuale de protectie de catre lucratori
  •     sa evalueze impactul de mediu produs de companie si poate actiona in sensul reducerii si chiar al eliminarii lui, prin respectarea normelor legale
  •     sa-si asume realizarea si indeplinirea de planuri pentru reducerea riscurilor si chiar implementarea unor sisteme de management de SSM
  •     sa monitorizeze si sa imbunatateasca activitatile legate de SSM
  •     sa pregateasca documentatiile necesare si sa asigure obtinera autorizatiilor, acordurilor, avizelor din domeniul protectiei mediului, necesare pentru desfasurarea activitatii;
  •     sa intocmeasca documentatia pentru proiectele avute in executie;
  •     sa intocmeasca documentatia de testare
  •     sa urmareasca respectarea cu strictete si sa raspunda de indeplinire a cerintelor normelor de protectia muncii
  •     sa identifice elemente care pot influenta activitatea
  •     sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
  •     sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
  •     sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
  •     sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
  •     sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
  •     sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
  •     sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
  •     sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
  •     sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
  •     sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
  •     sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
  •     sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.

[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
 
4. Obligatii si Restrictii:


    nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
    sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
    este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;

5.Conditiile de lucru ale postului
 
Desfasurarea activitatii
 
Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;
 
Acesta isi desfasoara activitatea la birou si pe teren.
 
Va fi raspunzator pentru:

    Echipamente
    Instalatii
    Baze de date

Conditii de formare profesionala
 
 Participa la sesiuni de formare si perfectionare.
 
 [Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
 
Doar in situatii de urgenta
 
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
 
 
III. Specificatiile postului
 
1. Nivelul de studii –
a) studii superioare tehnice;
b) curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata de cel putin 80 de ore;
c) curs postuniversitar de evaluare a riscurilor, cu o durata de cel putin 180 de ore.
 [Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
2. Aptitudini personale
  •     incredere in sine;
  •     gandire laterala
  •     atentie;
  •     ascultare activa
  •     indemanare;
  •     concentrare;
  •     punctualitate;
  •     capacitatea de a invata;
  •     aptitudini tehnice;
  •     limba straina;
  •     dispus intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte

 [In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
 
3. Program de lucru
 
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
 
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
                 S-D: ..................................................
 
Data
 
 
Numele si semnatura titularului postului,   Numele si semnatura superiorului ierarhic,
 
A P R O B A T
         Director General

Sursa: PortalSSM.ro

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fisa postului sef serviu externesanatate si securitate in muncassmghid ssmfise de post ssm

Data aparitiei: 30 Ianuarie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Fisa postului Sef Serviciu Extern Sanatate si Securitate in Munca Nota: 4.25 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Fisa postului Sef Serviciu Extern Sanatate si Securitate in Munca

Mai multe articole despre fise de post ssm
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]