Autorizarea functionarii din punct de vedere al SSM in baza Legii 359

ghid ssmegea 359 din 2004ssmsecuritate si sanatate in munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Autorizarea functionarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca in baza Legii nr. 359/2004

Cine se autorizeaza in baza Legii nr. 359/2004?

Au obligatia sa se autorizeze in baza Legii 359/2004:


- societatile comerciale, societatile si companiile nationale, grupurile de interes economic, grupurile europene de interes economic, regiile autonome si organizatiile cooperatiste, sucursalele infiintate de acestea, precum si alte persoane juridice care se inregistreaza in registrul comertului potrivit unor acte normative speciale;

- persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile ulterioare.

Sanctiune
Desfasurarea oricarei activitati de catre persoana juridica inaintea obtinerii autorizarii functionarii din punct de vedere al SSM constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 1.000 de lei si 10.000 de lei, potrivit art. 41 alin. (1) din Legea nr. 359/2004.

Procedura de autorizare

La data eliberarii de catre Oficiul Registrului Comertului a certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, la data eliberarii certificatului de inscriere de mentiuni sau inainte de inceperea unei activitati care necesita autorizare, aveti obligatia de a solicita autorizatia de functionare din punct de vedere al protectiei muncii.

Veti depune, in calitate de solicitant, la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul competent cererea de inregistrare/autorizarea functionarii impreuna cu declaratia pe propria raspundere prin care va asumati responsabilitatea ca indepliniti conditiile legale privind protectia muncii.
Aceste documente se depun indosariate si vor fi insotite de dovezile privind achitarea taxelor si tarifelor aferente.

Declararea obiectelor de activitate

Pentru ca firma dvs. sa poata desfasura legal una sau mai multe activitati, acestea trebuie declarate:
in actul constitutiv sau prin act aditional la actul constitutiv al societatii si in declaratia pe proprie raspundere.

Sfat
Inaintea inceperii procedurii de autorizare inscrieti in actul constitutiv al societatii dvs. toate obiectele de activitate.

Declaratia pe propria raspundere

In functie de obiectul de activitate al firmei dvs., in declaratia pe propria raspundere specificati toate codurile CAEN aferente activitatilor desfasurate. Aceste coduri trebuie sa se regaseasca si in actul constitutiv al societatii.

Atentie
Activitatile proprii de birou nu sunt clasificate CAEN, dar trebuie sa le inscrieti in declaratia pe propria raspundere, pentru sediul social si pentru fiecare punct de lucru.

Sursa: Ghid practic de SSM

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ghid ssmegea 359 din 2004ssmsecuritate si sanatate in munca

Data aparitiei: 06 Februarie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Autorizarea functionarii din punct de vedere al SSM in baza Legii 359 Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]