Florina Mohanu in: "Securitatea si sanatatea in munca"
Serviciul extern de prevenire si protectie poate asigura, in baza unui contract, organizarea activitatilor din domeniul securitatii si sanatatii in munca. Pentru a reusi acest lucru, serviciul extern cu care colaborati trebuie sa aiba acces la toate informatiile necesare desfasurarii activitatii de prevenire si protectie.
Cand puteti si cand trebuie sa apelati la un serviciu extern de prevenire si protectie?
1) Atunci cand nu sunt indeplinite conditiile prevazute de lege pentru a putea realiza chiar dvs., in calitate de angajator, activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie sa desemnati unul sau mai multi lucratori sau sa organizati serviciul intern de prevenire si protectie si/sau sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.
2) Atunci cand, desi sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, nici dvs., in calitate de angajator, nici lucratorii desemnati sau serviciul intern nu realizeaza in totalitate activitatile de prevenire si protectie, trebuie sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.
3) Atunci cand lucratorii desemnati si/sau serviciul intern de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor din domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.
Atentie!
In calitate de angajator, trebuie sa va consultati in prealabil si in timp util cu lucratorii si/sau reprezentantii lor cu privire la recurgerea, atunci cand este cazul, la un serviciu extern de prevenire si protectie.
Ce nu trebuie sa lipseasca dintr-un contract incheiat cu un serviciu extern de prevenire si protectie?
• Activitatile de prevenire si protectie care vor fi desfasurate de catre serviciul extern de prevenire si protectie.
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Portal Codul Muncii
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
• Modul de colaborare cu lucratorii desemnati/serviciul intern de prevenire si protectie si/sau cu alte servicii externe de prevenire si protectie.
• Clauze privind solutionarea litigiilor aparute intre parti.
Care sunt cerintele minime pe care trebuie sa le indeplineasca un serviciu extern de prevenire si protectie pentru a putea functiona?
1) Sa dispuna de personal cu capacitate profesionala adecvata si de mijloacele materiale necesare pentru a-si desfasura activitatea.
2) Sa fie format din lucratori care indeplinesc cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cerinte corespunzatoare nivelului mediu si/sau superior, precum si, dupa caz, din alti lucratori care pot desfasura activitati auxiliare.
3) Conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cerinte corespunzatoare nivelului superior.
4) in cazul in care serviciul extern de prevenire si protectie este format dintr-o singura persoana, aceasta trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cerinte corespunzatoare nivelului superior.
5) Sa fie abilitat de catre Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire si protectie si de avizare a documentatiilor cu caracter tehnic de informare si de instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Atentie!
Valabilitatea certificatului de abilitate este de numai 3 ani.