Editorial, 23.09.2003 - Gabriela Chirazof
In temeiul art. 155 alin. (2) din H.G. nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, s-a emis Ordinul comun nr. 1256/443/2008 al Ministrului Sanatatii Publice si Ministrului Muncii, Familiei si Egalitatii de sanse pentru aprobarea componentei si atributiilor Comisiei de experti de medicina muncii acreditati de Ministerul Sanatatii Publice si de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de sanse, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 531 din 15/07/2008.
Membrii Comisiei sunt imputerniciti sa analizeze toate contestatiile la procesele-verbale de cercetare a cazurilor de boli profesionale sau la fisele BP2 emise conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1425/2006, la masurile tehnice sau organizatorice formulate si sa elaboreze o rezolutie finala asupra acestora.
Comisia este alcatuita din noua membri nominalizati in anexa la ordin.
Angajatorul sau reprezentantul acestuia ori, dupa caz, persoana fizica autorizata in cazul profesiilor liberale sau inspectorul de munca ori lucratorul sau asiguratorul care nu este de acord cu concluziile cercetarii bolii profesionale stabilite in procesul-verbal de cercetare ori cu masura tehnica sau organizatorica formulata poate sesiza Comisia in termen de 30 de zile de la data primirii procesului-verbal de cercetare a cazului de boala profesionala.
Contestatia se depune la Secretariatul Comisiei si este insotita de un dosar care cuprinde cel putin urmatoarele documente:
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
- dosarul de cercetare pentru declararea bolilor profesionale, in conformitate cu prevederile art. 159 din Hotararea Guvernului nr. 1425/2006;
- fisa postului lucratorului;
- alte documente in vederea unei analize corecte a situatiei, in afara celor existente in dosarul de cercetare a cazului de boala profesionala.
Solutiile adoptate sunt comunicate in scris celor interesati, in termen de 20 de zile de la data primirii contestatiei.
Comisia poate solicita documente suplimentare de la contestatar in cazul in care informatiile primite nu sunt suficiente pentru definitivarea unei concluzii, situatie in care termenul de solutionare a dosarului se prelungeste cu timpul necesar contestatarului de a furniza Comisiei documentele solicitate de aceasta.
___________________________________________________________________
Aflati ce nu scrie in ziare despre protectia muncii! Cea mai buna modalitate de a evita amenzile de la Inspectia Muncii!
___________________________________________________________________