As dori sa va intreb, care sunt atributiile principale a unui ASISTENT SOCIAL, INSTRUCTOR ERGOTERAPIE si ANIMATOR SOCIO - EDUCATIV, in cadrul unui centru de recuperare si reabilitare neuropsihiatrica?
Avand in vedere domeniul dvs de activitate apreciem ca sunt de interes atributiile principale aferente ocupatiei de asistent social cu competenta in sanatatea mintala. In acest context, conform Clasificarii Ocupatiilor din Romania, mentionam ca aceasta ocupatie face parte din Subgrupa majora 26 Specialisti in domeniul juridic, social si cultural, Grupa minora: 263 Specialisti in domeniul social si religios, Grupa de baza: 2635 Specialisti in asistenta sociala si consiliere, care ofera indrumare si consiliere persoanelor fizice, familiilor, grupurilor, comunitatilor si organizatiilor ca raspuns la dificultatile personale si sociale. Acestia ajuta beneficiarii sa dezvolte abilitati si sa aiba acces la resursele si serviciile-suport necesare pentru a raspunde problemelor aparute din cauza somajului, saraciei, dizabilitatilor, dependentei, comportamentului infractional si delicvent, problemelor conjugale si de alta natura.
Pe langa aceste atributii, asistentul social mai poate indeplini si urmatoarele tipuri de atributii:
- Evaluarea psihosociala si fizica a persoanelor cu dizabilitati;
- Intocmirea dosarului de caz;
- Asistarea familiei si a persoanei cu duizabilitati in procesele de terapie si consiliere;
- Consilierea si indrumarea beneficiarilor din cadrul centrului;
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
250 Modele Fise de Post
Noua lege a pensiilor Ghid practic
- Reintegrarea sociala a persoaneor cu dizabilitati;
- dezvolta planuri de actiune, programe, masuri, activitati profesionalizate si servicii specializate specifice domeniului.
In ceea ce priveste ocupatia de instructor ergoterapie, conform Clasificarii Ocupatiilor din Romania, aceasta ocupatie face parte din Subgrupa majora: 22 Specialisti in domeniul sanatatii, Grupa minora: 223 Practicieni de medicina complementara/alternativa care previn, diagnosticheaza si trateaza bolile, infectiile, leziunile si alte deficiente fizice si mentale si se ocupa cu mentinerea sanatatii generale a oamenilor prin aplicarea cunostintelor, abilitatilor si practicilor acumulate prin studiul detaliat al teoriilor, credintelor si experientelor originare din anumite culturi specifice, Grupa de baza: 2230 - Practicieni de medicina complementara/alternativa.
Acestia care au ca principale atributii prevenirea, diagnosticarea si tratarea bolilor, infectiilor, leziunilor si altor deficiente fizice si mentale si se ocupa cu mentinerea sanatatii generale a oamenilor prin aplicarea cunostintelor, abilitatilor (deprinderilor) si practicilor acumulate prin studiul detaliat al teoriilor, credintelor si experientelor originare din anumite culturi specifice.
Alte tipuri de atributii ce pot intra in sarcina instructorului ergoterapie pot fi urmatoarele:
- la admiterea in Centrul de Recuperare, participa alaturi de ceilalti terapeuti, la evaluarea initiala a cazului
- intocmeste dosar personal fiecarui beneficiar;
- intocmeste programe educationale pentru fiecare beneficiar in parte in functie de particularitatile individuale;
- colaboreaza cu asistentul social, cu echipa de terapeuti, intocmind orice situatie este solicitata de catre asistentul social;
- desfasoara activitati specifice pentru indeplinirea obiectivelor stabilite: ludice si expresie artistica.
Potrivit prevederilor standardului ocupational pentru animator socio-educativ, accesibil pe site-ul ANC http://www.anc.edu.ro/uploads/so/v/animator.pdf, munca de animator socio-educativ reprezinta o modalitate, un instrument de relationare cu publicul, folosindu-se de activitati de tip social, cultural, fizic si sportiv. Pentru aceasta el trebuie sa cunoasca si sa aplice diverse practici si tehnici de animatie in grup, fara sa neglijeze insa relatia individuala. Animatorul isi organizeaza activitatea in cadrul unui proiect general al asociatiei sau fundatiei non-guvernamentale din care face parte si in cadrul careia lucreaza, in functie de nevoile publicului. Organizarea activitatii incepe cu programarea acesteia si se continua pâna la evaluarea finala. Animatorul coordoneaza, monitorizeaza si intocmeste un raport privind activitatea in derulare.
Principiile de lucru ale animatorului sunt cele ale tolerantei, autonomiei individuale, responsabilitatii sociale, respectarii drepturilor copilului. In acest context, animatorul socio-educativ trebuie sa indeplineasca, in functie de grupul-tinta caruia i se adreseaza, cele 10 unitati de competenta prevazute de acest standard ocupational. Aceste unitati sunt:
Domeniu de competenta
Nr. crt. Titlul unitatii
FUNDAMENTALE
1 Comunicarea interactiva
2 Efectuarea muncii in echipa
3 Dezvoltarea profesionala proprie
GENERALE PE DOMENIUL DE ACTIVITATE
4 Elaborarea proiectelor de animatie
5 Asigurarea securitatii participantilor la activitate
6 Promovarea activitatii si imaginii organizatiei
SPECIFICE OCUPATIEI
7 Coordonarea echipei pluridisciplinare de animatie
8 Implementarea activitatilor de animatie
9 Implementarea proiectelor complexe de animatie
10 Dezvoltarea comportamentului pro-social