La fel ca oricare salariat din cadrul unei companii, cei care conduc autoturisme de serviciu trebuie sa indeplineasca anumite conditii si norme, in special cele care privesc securitatea si sanatatea in munca.
Cine poate conduce autoturisme de serviciu? Ce conditii trebuie sa indeplineasca salariatii, in acest context?
Este demn de precizat urmatorul aspect: conducerea autoturismelor de serviciu este permisa salariatilor desemnati numai in conditiile prevazute de regulamentul privind circulatia pe drumurile publice, ale regulamentului intern al organizatiei si ale instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca.
Angajatul care are in folosinta o masina de serviciu trebuie sa stie ca i se interzic urmatoare lucruri:
- plecarea in cursa a autoturismelor de serviciu ale organizatiei care prezinta o stare tehnica si estetica necorespunzatoare
- plecarea in cursa a autoturismului de serviciu daca acesta nu este dotat cu trusa medicala de prim ajutor, triunghi reflectorizant si stingator de incendiu, omologate si in perioada de valabilitate
- utilizarea autoturismului de serviciu, daca :
- in situatia in care termenul de valabilitate al inspectiei tehnice periodice a expirat
- daca este neasigurat pentru raspundere civila pentru caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie
- daca autoturismul de serviciu nu are montate placute cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare atribuite de autoritatea competenta
- daca acestea nu sunt conforme cu standardele in vigoare, precum si in cazul in care certificatul de inmatriculare sau de inregistrare este retinut, iar dovada inlocuitoare a acestuia este eliberata fara drept de circulatie sau termenul de valabilitate a expirat
ATENTIE: Reamintim ca, in timpul conducerii autoturismului de serviciu al organizatiei, este stric interzis consumul bauturilor alcoolice, consumul de produse sau substante stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora.
In ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca, specificam ca hotararea de Guvern nr. 767/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca si al securitatii si sanatatii in munca a fost publicate in Monitorul Oficial. Ce prevede aceasta?
Hotararea Guvernului scade durata minima, obligatorie, a instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca de la 8 ore la 1 ora.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Punct de lucru cu minimum 5 salariati. Impozitul pe venitul din salariiIntrebare: Daca un angajator are peste 5 angajati la punctul de lucru, are obligatia sa solicite un alt CIF (CUI) pentru plata impozitului pe venit? Daca angajatorul are 3 angajati care presteaza activitate la sediul societatii si 6 angajati care presteaza activitate la punctul de lucru, cum se plateste impozitul pe salarii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Spor de vechime. Activitate prestata in ItaliaIntrebare: Un salariat, care anterior angajarii la societatea noastra a mai lucrat in Italia, a prezentat un extras cont asigurari sociale si un atestat privind cariera de asigurat in strainatate . Unde trebuie sa se adreseze in vederea obtinerii unor documente echivalente acestora avand in vedere legislatia din tara noastra , din care sa reiasa perioada lucrata ( cu norma intreaga/partiala, in ce activitate/functie ,etc) . In cadrul societatii noastre salariatii beneficiaza de spor de vechime in munca,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<