Va reamintim ca munca prin agent de munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara si care este pus la dispozitia utilizatorului pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma.
"S.R.L. cu sediul in Romania cu obiect de activitate leasing de personal, platitor de impozit profit si de TVA, doreste sa factureze serviciile de inchiriere personal catre societatea mama cu sediul Elvetia. Societatea doreste si sa ramburseze angajatilor cheltuielile efectuate de acestia si sa le acorde diurna. Vor fi si acestea facturate catre clientul din Elvetia. Va rugam sa ne prezentati cum ar fi mai bine structura de facturare catre societatea mama privind cele mentionate mai sus. Salariatii sunt angajati pe societatea din Romania, toate cheltuielile atat cu salariatii cat si celelalte sunt pe societatea din Romania. Care este structura acestei activitati, ce documente/contracte trebuie intocmite intre societati, salariati, etc.? Va rugam toate aspectele de care trebuie sa tinem cont!"
Raspunsul specialistului:
Structura expusa de dvs inteleg ca implica 4 parti:
1.Societatea din Romania - agent de munca temporara
2. Societatea mama din Elvetia
3.Clientul – utilizatorul
4. Salariatii
Conform art.
88 din Codul muncii:
(1) Munca prin agent de munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara si care este pus la dispozitia utilizatorului pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma.
Prin urmare, in desfasurarea muncii prin agent de munca nu exista o a patra parte, in speta societatea mama din Elvetia care inteleg ca nu ea are calitagtea de utilizator. Astfel, acest gen de munca implica trei parti: agent de munca temporara, utilizator, salariat temporar.
Inteleg ca societatea din Romania este un agent de munca temporara autorizat. Aceasta societate incheie cu salariatii contract de munca temporara. Apoi incheie cu un utilizator (clientul) contract de punere la dispozitie. Acestui utilizator ii va factura pretul stabilit in contract. Pretul va fi astfel stabilit in contractul de punere la dispozitie astfel incat sa acopere toate cheltuielile cu salariatii ; remuneratie, diurna, transport, cazare, etc.
Societatea mama din Elvetia poate pune la dispozitia unui utilizator salariatii proprii si nu salariatii societatii din Romania.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariul dupa 24 de luni vechimeIntrebare: Am un angajat cu contract de munca de peste 24 de luni care a avut pana la 31.12.2024 salariu peste cel minim pe economie, adica 3900. Incepand cu data de 01.01.2025 putem sa-l aducem la minimul pe economie de 4050, chiar daca are peste 24 de luni de la data incheierii contractului individual de munca sau trebuie sa i acordam un salariu de baza superior salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Revizuire medicala. Incadrare in gradul III de invaliditateIntrebare: Suntem in situatia in care avem un angajat care are decizie medicala asupra capacitatii de munca si limitare de a lucra 4 ore /zi, grad de invaliditate 3, capacitate de munca pierduta la jumatate (are si certificat de incadrare in grad de handicap accentuat pana la data de 29.09.2025). Am redus programul la 4 ore /zi si salariul aferent celor 4 ore conform deciziei medicale. Va rog ma puteti ajuta cu urmatoarele raspunsuri: 1) exista posibilitatea legala de la lucra 8 ore daca angajatul doreste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<