Cercetarea evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca trebuie efectuata de catre angajator. Cum procedati?
Riscati amenzi contraventionale de pana la 8.000 de lei daca nu respectati obligatia legala de a cerceta evenimentele care au produs incapacitatea temporara de munca.
Imediat dupa ce ati fost informat ca s-a produs un eveniment care poate conduce la incapacitate temporara de munca, aveti obligatia de a numi, prin decizie scrisa, comisia de cercetare a evenimentului. Activitatea comisiei va avea ca scop:
- determinarea imprejurarilor si a cauzelor care au condus la producerea evenimentului;
- stabilirea reglementarilor legale incalcate;
- stabilirea raspunderilor si a masurilor care trebuie luate pentru prevenirea producerii altor evenimente similare.
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Medicina muncii un aliat al angajatorului
INFO
Cercetarea evenimentelor in care lucratorii au suferit o invaliditate evidenta, in care victimele sunt cetateni straini sau in care printre victime se afla cetateni straini NU va fi efectuata de catre angajator. In aceste cazuri, cercetarea se efectueaza de catre Inspectoratul Teritorial de Munca pe raza caruia s-a produs evenimentul.
Comisia va fi compusa din cel putin 3 persoane, care trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa aiba pregatire tehnica corespunzatoare;
- sa nu fie implicate in organizarea si conducerea locului de munca unde a avut loc evenimentul si
- sa nu fi avut vreo responsabilitate in producerea evenimentului.
Unul dintre membrii comisiei de cercetare trebuie sa fie, dupa caz:
• lucrator desemnat,
• reprezentant al serviciului intern de prevenire si protectie sau
• reprezentant al serviciului extern de prevenire si protectie, care trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior sau sa aiba competențele specifice ocupației de expert in securitate si sanatate in munca.
Veti avea obligatia sa apelati la servicii externe in urmatoarele situatii:
- daca nu dispuneti de personal suficient;
- daca nu dispuneti de personal cu pregatire tehnica corespunzatoare;
- daca, in organizatia pe care o conduceti, v-ati asumat chiar dvs. atributiile in domeniul securitatii si sanatatii in munca si, ca urmare, nu veti putea face parte din comisia de cercetare a evenimentului.
Daca in eveniment au fost implicate si victime provenind de la alti angajatori, din comisia de cercetare vor face parte si persoane numite prin decizie scrisa de catre respectivii angajatori.