Contractul pentru prestarea de activitati si servicii - Clauze SSM

Contractul pentru prestarea de activitati si serviciiaccident de munca
Contractul pentru prestarea de activitati si servicii - Clauze SSM
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
"In cazul conventiilor SSM pe care le primim din partea magazinelor unde angajatii nostri desfasoara activitatea de mercantizare, intalnim urmatoarele mentiuni: - accidentul de munca se cerceteaza de catre angajatorul la care este angajata victima (adica noi), fara suportul specialistului de securitate si sanatate in munca din cadrul Serviciului intern de prevenire si protectie al magazinului pe teritoriul caruia s-a produs accidentul, magazinul fiind exonerat de orice raspundere in acest sens; - inregistrarea accidentului de munca se face de catre angajatorul la care este angajata victima, desi conf. art.136, alin. (2), se poate mentiona accidentul de munca se inregistreaza de catre angajatorul care, in urma cercetarii, a fost gasit raspunzator de producerea accidentului. In cazul in care dorim sa adaugam anumite prevederi legislative in conventii, nu se accepta niciun tip de modificare. In situatia in care avem un accident de munca, conform celor de mai sus, cum putem proceda? Mentionez ca in cazul in care nu semnam conventiile, merchandiserilor nu li se mai permite accesul in magazine."
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Contractele comerciale incheiate intre angajatori pentru prestarea de activitati si servicii trebuie sa cuprinda clauze privind securitatea si sanatatea in munca, inclusiv raspunderile referitoare la comunicarea, cercetarea si inregistrarea unor eventuale accidente de munca. In teorie, aceste clauze prevad drepturi si obligatii pentru ambele parti. Aceste contracte nu ar trebui acceptate in situatia in care prevad clauze nelegale.
 
Conform ultimelor modificari ale  Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 din 23 februarie 2022 (HG nr. 259/2022), intr-adevar, cercetarea evenimentelor care produc incapacitate temporara de munca se efectueaza de catre angajatorul la care este angajata victima (art. 116, alin. (1)).
 
Doar in situatia in care in eveniment rezulta victime ale ambilor angajatori, beneficiarul (magazinul) va constitui o comisie mixta de cercetare care va fi formata din reprezentanti atat din partea beneficiarului, cat si prestatorului. 
 
Ca regula, accidentul de munca produs in timpul prestarii unor servicii pe baza de comanda, la domiciliul clientului, se inregistreaza de catre angajatorul la care este sau a fost angajata victima.
 
Totusi, trebuie retinut faptul ca dosarul de cercetare intocmit de comisia numita de catre angajator se inainteaza pentru verificare si avizare la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul, in termen de 5 zile lucratoare de la finalizarea cercetarii.
 
Dupa analizarea dosarului, au fost dese situatiile in care ITM - urile, constatand si raspunderea altui angajator (in cazul de fata magazinul), a dispus refacerea cercetarii cu numirea unei comisii mixte, chiar daca acest fapt nu era prevazut in clauzele contractuale.
 
In acest caz, inregistrarea va fi facuta de catre angajatorul care, in urma cercetarii, va fi gasit raspunzator de producerea accidentului.
 
Un raspuns valabil in noiembrie 2022, oferit de expertii de la PortalSSM >>>
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Contractul pentru prestarea de activitati si serviciiaccident de munca

Data aparitiei: 08 Noiembrie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Contractul pentru prestarea de activitati si servicii - Clauze SSM Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]