Raspuns: Serviciile externe de prevenire si protectie pot sa îsi desfasoare activitatea numai dupa obtinerea certificatului de abilitare emis de catre Comisiile de abilitare È™i avizare teritoriala din cadrul inspectoratelor teritoriale de munca.
În vederea abilitarii pentru serviciile externe de prevenire si protectie, solicitantii trebuie sa transmita dosarul pentru abilitarea ca serviciu de prevenire si protectie (dosarul se trimite cu 10 zile inainte de data întrunirii Comisiei de abilitare si avizare, prin posta cu confirmare de primire).
Continutul dosarului trebuie sa fie în conformitate cu prevederilor art. 37, respectiv art. 187 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii în munca nr. 319/2006, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006 cu modificarile È™i completarile ulterioare si trebuie sa cuprinda :
- Cerere de abilitare pentru servicii externe de prevenire si protectie;
- Opisul documentelor din dosar;
- Copie dupa certificatul de înregistrare la registrul comertului si, dupa caz, copie de pe actul constitutiv;
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
- Copii dupa documentele care atesta pregatirea profesionala si nivelul de pregatire, a personalului care va desfasura activitati în domeniul securitatii si sanatatii în munca;
- Curriculum vitae pentru personalul care va desfasura activitatile de prevenire si protectie;
- Copii ale documentelor care atesta experienta de cel putin 5 ani în domeniul securitatii si sanatatii în munca pentru conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie;
- Memoriu de prezentare din care sa rezulte mijloacele materiale si resursele umane de care dispune;
- Copii de pe decizia de numire si contractul individual de munca pe perioada nedeterminata pentru conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie;
- Copii de pe contractele individuale de munca ale personalului de executie din cadrul serviciul extern de prevenire și protectie;
- Declaratii ale personalului serviciului extern de prevenire È™i protectie privind pastrarea confidentialitatii, în timpul si dupa încetarea desfasurarii activitatilor de prevenire si protectie, asupra informatiilor la care are acces.
Util
Nu sunt necesare la dosar, copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala si nivelul de pregatire a personalului care va desfasura activitati în domeniul securitatii si sanatatii în munca, pentru cei care au lucrat cel putin 5 ani în compartimentele cu atributii în domeniul securitatii si sanatatii în munca din cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Inspectiei Muncii, inspectoratelor teritoriale de munca, Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si caselor teritoriale de pensii.
De asemenea, solicitantul trebuie sa trimita si un ”Memoriul de prezentare” care trebuie sa contina, cel putin, informatii cu privire la:
a. sediu social;
b. baza tehnico-materiala;
c. activitatile de prevenire si protectie pe care intentioneaza sa le desfasoare.