Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Activitatile de prevenire si protectie: ar trebui angajatorii sa apeleze la servicii externe?

ssmpsiservicii externe protectie si preveniresanatate si securitate in munca
Orice angajator este obligat prin lege sa asigure organizarea activitatilor de protectie si cele de prevenire a riscurilor profesionale.

Desigur, pentru planificarea si realizarea acestora este necesara prezenta unui personal desemnat, competent, care sa fie capabil sa asigure atributii privind securitatea si sanatatea in munca si, cel mult, atributii complementare.

In acest context, in functie de marimea sau specificul activitatilor desfasurate, angajatorii au mai multe variante:

1. Pentru intreprinderile care au mai putin de 9 lucratori este necesara asumarea de catre reprezentantul legal a atributiilor pentru realizarea masurilor prevazute de lege.
2. Pentru intreprinderile care au intre 10 si 49 angajati este necesara desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie.
3. Pentru companiile care au mai mult de 250 de angajati trebuie sa se infiinteze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie.
4. Apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.

Ultima varianta este utila in cazul celor care, din lipsa personalului competent, nu pot organiza activitatile de prevenire si protectie. In acest trebuie sa se apeleze la servicii externe, care pot realiza aceste activitati.

Astfel, in baza unui contract, un serviciu extern de prevenire si protectie asigura activitatile necesare sau realizeaza documentatia care nu poate fi realizata de personalul propriu.


In atentia angajatorilor: ce trebuie sa cuprinda contractul incheiat cu serviciul extern de prevenire si protectie


Este important ca acest contract sa fie realizat corect, iar angajatorul ar trebui sa se asigure ca acesta cuprinde:

 - ce activitati de prevenire si protectie vor fi realizate in cadrul companiei
 - in ce mod se va colabora cu lucratorii desemnati
 - clauze privind solutionarea litigiilor aparute intre parti


Desigur, serviciul extern de prevenire si protectie trebuie sa dispuna de personal adecvat si sa fie abilitat de Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire si protectie si de avizare a documentatiilor cu caracter tehnic de informare si instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca.


De ce prefera angajatorii sa apeleze la servicii externe de prevenire si protectie?


In primul rand managerii considera ca un serviciu extern ar trebui sa fie asigurat de profesionisti, iar costurile sunt mai scazute, decat in cazul in care ar avea angajati cu norma intreaga.


Desigur, nu toate companiile pot apela la aceste servicii. Este bine de retinut ca activitatea din domeniul securitatii si sanatatii in munca poate fi realizata de servicii externe de prevenire si protectie doar daca legea nu prevede obligativitatea efectuarii activitatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca (SSM) prin personal propriu.
 
Daca in raport de marimea intreprinderii activitatea specifica trebuie sa se efectueze prin personal propriu, atunci angajatorul nu poate externaliza aceasta activitate.

Indiferent de modul prin care angajatorul organizeaza activitatea de prevenire si protectie, controalele efectuate de inspectorii de munca vizeaza respectarea conditiilor de munca ale lucratorilor.


 Ce obligatii au angajatorii?


Acestia trebuie sa ia masurile necesare privind: asigurarea securitatii si protectia sanatatii angajatilor; prevenirea riscurilor profesionale; procesul de informare si de instruire a salariatilor; asigurarea conditiilor necesare securitatii si sanatatii.

 
Cei care nu respecta aceste norme vor fi sanctionati cu amenda de la 3.500 la 7.000 lei, daca nu asigura cadrul organizatoric desfasurarii activitatii de SSM.

ATENTIE: Serviciile externe pot raspunde numai in limita clauzelor contractuale inserate in contractele de prestari servicii. Asa ca angajatorii ar trebui sa fie foarte atenti atunci cand un incheie un astfel de contract cu o firma specializata. Acestia ar trebui sa mai aiba in vedere ca pot raspunde contraventional si penal ca urmare a neluarii si nerespectarii masurilor de protectia muncii.


Sursa: Portalssm.ro



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssmpsiservicii externe protectie si preveniresanatate si securitate in munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 06 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Activitatile de prevenire si protectie: ar trebui angajatorii sa apeleze la servicii externe? Nota: 3.67 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Acordare Somaj Dupa Concediu MedicalIntrebare: Am fost operata in decembrie 2018 in urma unei tumori la uter. In acest timp firma la care am lucrat s-a inchis pentru renovari. Eu am beneficiat de concediu medical din decembrie pina in februarie inclusiv si mai am dreptul la citeva zile si pe martie. Doresc sa stiu daca pot sa beneficiez de somaj. Lucrez la aceasta firma de peste 10 ani si am virsta de 48 de ani .
 

Raspuns: Buna ziua, pe langa alte conditii, pentru a beneficia de ajutor de somaj, trebuie sa va inceteze con... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]