9 principii generale de prevenire a riscurilor la locul de munca

protectia munciisecuritatea munciisanatate si securitate in muncariscuri ssm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Codul Muncii si alte acte normative de importanta maxima reglementeaza domeniul securitatii si sanatatii muncii pentru angajatii nostri.

Una dintre cele mai importante responsabilitati ce revine angajatorului este de a lua toate masurile necesare in vederea protejarii securitatii si sanatatii salariatilor, inclusiv pentru activitatile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare si pregatire, precum si pentru punerea in aplicare a organizarii protectiei muncii si mijloacelor necesare acesteia.


Care sunt cele 9 principii esentiale de prevenire a riscurilor la locul de munca, fara ca lista sa fie exhaustiva:

1. Riscurile vor fi evitate prin toate masurile necesare.

2. Angajatorii au obligatia de a evalua riscurile ce nu pot fi evitate

3. Angajatorii trebuie sa asigure combaterea riscurilor la sursa

4. Angajatorilor le revine obligatia de adaptare a muncii la om,  in special in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca si alegerea echipamentelor si metodelor de munca si de productie, in vederea atenuarii, cu precadere, a muncii monotone si a muncii repetitive, precum si a reducerii efectelor acestora asupra sanatatii;

5. Angajatorii trebuie sa ia in considerare evolutia tehnicii pentru evitarea riscurilor.

6. Este esential sa se aiba in vedere  inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai putin periculos;

7. Angajatorul va lua toate masurile necesare pentru planificarea prevenirii.

8. Angajatorul va adopta masurile de protectie colectiva cu prioritate fata de masurile de protectie individuala;

9. Tot in responsabilitatea angajatorului revine si cea de a aduce la cunostinta salariatilor instructiunile corespunzatoare pentru prevenirea riscurilor.


Nu uitati faptul ca angajatorul raspunde de organizarea activitatii de asigurare a sanatatii si securitatii in munca.

Codul muncii prevede faptul ca in cuprinsul regulamentelor interne sunt prevazute in mod obligatoriu reguli privind securitatea si sanatatea in munca.



Va amintim faptul ca evaluarea riscurilor profesionala este ceruta de directivele europene transpuse in legislatia nationala. Directiva 391 prevede faptul ca evaluarea riscurilor profesionale cade in sarcina angajatorilor si trebuie realizata de personal care a finalizat cu succes cursuri de specializare in domeniul evaluarii riscurilor.

Concret, angajatorul este obligat sa realizeze si sa posede evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca, inclusiv pentru grupurile sensibile la riscuri specifice.

Evaluarea riscurilor se realizeaza pentru fiecare componenta a sistemului de munca: executant, sarcina de munca, mijloace de munca, echipamente de munca, mediul de munca, posturi de lucru.



Riscurile specifice postului nu pot fi modificate prin decizie unilaterala

Riscurile specifice postului reprezinta unul dintre elementele esentiale ale contractului individual de munca.

Asa cum bine stim, orice modificare a unui contract individual de munca, in termen de elemente esentiale, se va realiza doar prin incheierea unui act aditional la CIM.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Maria Nicutar


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
protectia munciisecuritatea munciisanatate si securitate in muncariscuri ssm

Data aparitiei: 09 Iunie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

9 principii generale de prevenire a riscurilor la locul de munca Nota: 3.63 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]