Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare

 

9 principii generale de prevenire a riscurilor la locul de munca

protectia munciisecuritatea munciisanatate si securitate in muncariscuri ssm
Codul Muncii si alte acte normative de importanta maxima reglementeaza domeniul securitatii si sanatatii muncii pentru angajatii nostri.


Una dintre cele mai importante responsabilitati ce revine angajatorului este de a lua toate masurile necesare in vederea protejarii securitatii si sanatatii salariatilor, inclusiv pentru activitatile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare si pregatire, precum si pentru punerea in aplicare a organizarii protectiei muncii si mijloacelor necesare acesteia.


Care sunt cele 9 principii esentiale de prevenire a riscurilor la locul de munca, fara ca lista sa fie exhaustiva:

1. Riscurile vor fi evitate prin toate masurile necesare.

2. Angajatorii au obligatia de a evalua riscurile ce nu pot fi evitate

3. Angajatorii trebuie sa asigure combaterea riscurilor la sursa

4. Angajatorilor le revine obligatia de adaptare a muncii la om, in special in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca si alegerea echipamentelor si metodelor de munca si de productie, in vederea atenuarii, cu precadere, a muncii monotone si a muncii repetitive, precum si a reducerii efectelor acestora asupra sanatatii;

5. Angajatorii trebuie sa ia in considerare evolutia tehnicii pentru evitarea riscurilor.

Softuri online de legislatia muncii
Softuri online de legislatia muncii

Vezi detalii aici

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici





6. Este esential sa se aiba in vedere inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai putin periculos;

7. Angajatorul va lua toate masurile necesare pentru planificarea prevenirii.

8. Angajatorul va adopta masurile de protectie colectiva cu prioritate fata de masurile de protectie individuala;

9. Tot in responsabilitatea angajatorului revine si cea de a aduce la cunostinta salariatilor instructiunile corespunzatoare pentru prevenirea riscurilor.


Nu uitati faptul ca angajatorul raspunde de organizarea activitatii de asigurare a sanatatii si securitatii in munca.

Codul muncii prevede faptul ca in cuprinsul regulamentelor interne sunt prevazute in mod obligatoriu reguli privind securitatea si sanatatea in munca.



Va amintim faptul ca evaluarea riscurilor profesionala este ceruta de directivele europene transpuse in legislatia nationala. Directiva 391 prevede faptul ca evaluarea riscurilor profesionale cade in sarcina angajatorilor si trebuie realizata de personal care a finalizat cu succes cursuri de specializare in domeniul evaluarii riscurilor.

Concret, angajatorul este obligat sa realizeze si sa posede evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca, inclusiv pentru grupurile sensibile la riscuri specifice.

Evaluarea riscurilor se realizeaza pentru fiecare componenta a sistemului de munca: executant, sarcina de munca, mijloace de munca, echipamente de munca, mediul de munca, posturi de lucru.



Riscurile specifice postului nu pot fi modificate prin decizie unilaterala

Riscurile specifice postului reprezinta unul dintre elementele esentiale ale contractului individual de munca.

Asa cum bine stim, orice modificare a unui contract individual de munca in termen de elemente esentiale, se va realiza doar prin incheierea unui act aditional la CIM.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 09 Iunie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


9 principii generale de prevenire a riscurilor la locul de munca Nota: 3.63 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


gigi matei
13-Iun-2016

stiam despre aceste principii, sunt absolvent de cursuri postuniversitare de profil, dar ma bucur foarte tare ca periodic mai aduceti aminte colegilor de breasla ca trebuie sa-si revizuiasca evaluarile.

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Grila De Bonusare In Functie De Salariu Net Sau Brut?Intrebare: Buna ziua! In cazul in care se primesc bonusuri din vanzari si acestea se raporteaza pana la un procent maxim din salariu, de regula, se face referire la salariul brut? sau net? In urma ultimei mariri salariale, in actul aditional figureaza ca salariul de baza devine 1498 lei, iar cand s-a stabilit noua grila de bonusare din cadrul firmei unde lucrez, am fost anuntati ca primim bonusuri din vanzari dar nu mai mult de 40% din salariul de baza. Acum dupa ce s-a depasit targetul si au fost mul
 

Raspuns: Angajatorul poate alege sa acorde bonusuri salariatilor. Conditiile de acordare pot fi rezultatul ne... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii