Responsabilitatile privind securitatea si sanatatea in munca, care nu trebuie sa lipseasca din fisa de post a unui director sunt:
- repartizeaza salariatii din subordine numai la activitatile pentru care acestia poseda pregatirea corespunzatoare si numai dupa instruirea tehnica si de protectia muncii;
- interzice desfasurarea oricarei sarcini de munca de catre salariatii aflati intr-o stare psiho-fiziologica necorespunzatoare;
- ia masuri pentru asigurarea igienei, ordinii si curateniei la locul de munca si mentine permanent libere caile de acces si/sau circulatie din incinta societatii;
- urmareste pe toata durata timpului de lucru mentinerea in stare corespunzatoare a cailor de acces si evacuare si a iluminatului;
- opreste imediat procesul de munca in cazul aparitiei unor pericole iminente de accidentare sau in cazul producerii unor avarii;
- in cazul producerii unui accident de munca:
- ia masuri de acordare a primului-ajutor;
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
250 Modele Fise de Post
- informeaza conducerea societatii, corect si complet, asupra celor intamplate;
- contacteaza cu promptitudine personalul din serviciile abilitate.
- verifica existenta semnalizarii de securitate si/sau sanatate la locurile de munca, in conformitate cu Cerintele minime generale din 26 iulie 2006, pentru semnalizarea de securitate si/sau de sanatate la locul de munca;
- interzice folosirea de improvizatii la utilizarea echipamentelor tehnice, indiferent de natura lor;
- ia masuri pentru mentinerea in stare de curatenie a zonelor din jurul echipamentelor tehnice;
- ia orice masuri, in cadrul activitatii sale la locul de munca, pentru prevenirea accidentelor si imbolnavirilor profesionale;
- identifica corect si rapid echipamentul de protectie din dotare;
- respecta normele si instructiunile proprii de SSM si raspunde de insusirea si respectarea acestora de catre toti angajatii din subordine, pentru conformitate cu specificul fiecarui loc de munca;
- asigura, prin instructaje periodice, verificarea insusirii corecte a procedurilor de SSM in vigoare de catre toti angajatii din subordine;
- asigura, prin instructaje periodice si aplicatii practice, verificarea insusirii corecte a procedurilor de paza si stingere a incendiilor de catre toti angajatii din subordine;
- se asigura ca angajatii din subordine sunt capabili sa utilizeze rapid si corect echipamentele de stingere a incendiilor din dotare pentru eliminarea pericolelor;
- verifica starea echipamentelor de protectie si stingere a incendiilor si raporteaza eventualele deficiente persoanei abilitate, conform procedurii specifice locului de munca.
- aplica masurile de urgenta si de evacuare, respectand procedurile specifice locului de munca.
Responsabilitati privind apararea impotriva incendiilor
1. Planifica activitatea de securitate la incendiu din cadrul organizatiei si stabileste obiective realizabile si cuantificabile in timp privind securitatea la incendiu.
2. Stabileste resursele necesare tinand cont de:
- prevederile legislative in vigoare privind nivelul minimum obligatoriu de asigurat;
- ansamblul obiectivelor stabilite;
- ipotezele probabile de incendiu prestabilite;
- cerintele conceptului si strategiei de securitate la incendiu.
3. Determina conditiile de realizare a obiectivelor propuse
- analizand cu luciditate potentialul organizatiei de acoperire a necesarului de resurse;
- in functie de tipurile de activitati care necesita accesarea unor resurse externe;
- prin evaluarea realista a potentialului local in privinta asigurarii serviciilor de securitate la incendiu.
4. Stabileste metodele de realizare a obiectivelor propuse
- valorificand cu discernamant resursele financiare si umane disponibile;
- propunand solutii alternative de realizare a obiectivelor bazate pe resursele existente si neutilizate ale societatii;
- analizand in mod obiectiv potentialul furnizorilor externi de servicii in domeniul securitatii la incendiu pentru activitatile nerealizabile pe plan intern;
- selectand in mod rational oferta optima in raport calitate/pret pentru acoperirea cerintelor externalizate.
5. Stabileste etapele de realizare a obiectivelor propuse
- in functie de prioritatile de dezvoltare ale societatii;
- in concordanta cu prevederile legislatiei in vigoare;
- avand in vedere cerintele societatii de asigurari;
- in corelatie cu posibilitatile furnizorilor externi de servicii in domeniul securitatii la incendiu de preluare a cerintelor de perspectiva ale organizatiei.
6. Coordoneaza elaborarea planului de aparare la incendiu respectand continutul minimal impus de legislatia in vigoare si avand in vedere particularitatile concrete ale cerintelor de securitate la incendiu din obiectiv.
Atentie!
Planul de aparare la incendiu trebuie sa:
- fie flexibil, permitand adaptarea sistemului existent de securitate la incendiu la schimbarea permanenta a situatiilor din organizatie privind nivelul de risc de incendiu;
- prevada responsabilitati concrete si cuantificabile pentru toate compartimentele societatii.