Care sunt responsabilitatile privind SSM care nu trebuie sa lipseasca din fisa de post a unui director

securitatea si sanatatea in muncafisa de postloc de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 
Responsabilitatile privind securitatea si sanatatea in munca, care nu trebuie sa lipseasca din fisa de post a unui director sunt:

- repartizeaza salariatii din subordine numai la activitatile pentru care acestia poseda pregatirea corespunzatoare si numai dupa instruirea tehnica si de protectia muncii;
- interzice desfasurarea oricarei sarcini de munca de catre salariatii aflati intr-o stare psiho-fiziologica necorespunzatoare;
- ia masuri pentru asigurarea igienei, ordinii si curateniei la locul de munca si mentine permanent libere caile de acces si/sau circulatie din incinta societatii;
- urmareste pe toata durata timpului de lucru mentinerea in stare corespunzatoare a cailor de acces si evacuare si a iluminatului;
- opreste imediat procesul de munca in cazul aparitiei unor pericole iminente de accidentare sau in cazul producerii unor avarii;
- in cazul producerii unui accident de munca:
- ia masuri de acordare a primului-ajutor;
- informeaza conducerea societatii, corect si complet, asupra celor intamplate;
- contacteaza cu promptitudine personalul din serviciile abilitate.

- verifica existenta semnalizarii de securitate si/sau sanatate la locurile de munca, in conformitate cu Cerintele minime generale din 26 iulie 2006, pentru semnalizarea de securitate si/sau de sanatate la locul de munca;
- interzice folosirea de improvizatii la utilizarea echipamentelor tehnice, indiferent de natura lor;
- ia masuri pentru mentinerea in stare de curatenie a zonelor din jurul echipamentelor tehnice;
- ia orice masuri, in cadrul activitatii sale la locul de munca, pentru prevenirea accidentelor si imbolnavirilor profesionale;
- identifica corect si rapid echipamentul de protectie din dotare;
- respecta normele si instructiunile proprii de SSM si raspunde de insusirea si respectarea acestora de catre toti angajatii din subordine, pentru conformitate cu specificul fiecarui loc de munca;
- asigura, prin instructaje periodice, verificarea insusirii corecte a procedurilor de SSM in vigoare de catre toti angajatii din subordine;
- asigura, prin instructaje periodice si aplicatii practice, verificarea insusirii corecte a procedurilor de paza si stingere a incendiilor de catre toti angajatii din subordine;
- se asigura ca angajatii din subordine sunt capabili sa utilizeze rapid si corect echipamentele de stingere a incendiilor din dotare pentru eliminarea pericolelor;
- verifica starea echipamentelor de protectie si stingere a incendiilor si raporteaza eventualele deficiente persoanei abilitate, conform procedurii specifice locului de munca.
- aplica masurile de urgenta si de evacuare, respectand procedurile specifice locului de munca.
 
Responsabilitati privind apararea impotriva incendiilor

1. Planifica activitatea de securitate la incendiu din cadrul organizatiei si stabileste obiective realizabile si cuantificabile in timp privind securitatea la incendiu.

2. Stabileste resursele necesare tinand cont de:
- prevederile legislative in vigoare privind nivelul minimum obligatoriu de asigurat;
- ansamblul obiectivelor stabilite;
- ipotezele probabile de incendiu prestabilite;
- cerintele conceptului si strategiei de securitate la incendiu.

3. Determina conditiile de realizare a obiectivelor propuse
- analizand cu luciditate potentialul organizatiei de acoperire a necesarului de resurse;
- in functie de tipurile de activitati care necesita accesarea unor resurse externe;
- prin evaluarea realista a potentialului local in privinta asigurarii serviciilor de securitate la incendiu.

4. Stabileste metodele de realizare a obiectivelor propuse
- valorificand cu discernamant resursele financiare si umane disponibile;
- propunand solutii alternative de realizare a obiectivelor bazate pe resursele existente si neutilizate ale societatii;
- analizand in mod obiectiv potentialul furnizorilor externi de servicii in domeniul securitatii la incendiu pentru activitatile nerealizabile pe plan intern;
- selectand in mod rational oferta optima in raport calitate/pret pentru acoperirea cerintelor externalizate.

5. Stabileste etapele de realizare a obiectivelor propuse
- in functie de prioritatile de dezvoltare ale societatii;
- in concordanta cu prevederile legislatiei in vigoare;
- avand in vedere cerintele societatii de asigurari;
- in corelatie cu posibilitatile furnizorilor externi de servicii in domeniul securitatii la incendiu de preluare a cerintelor de perspectiva ale organizatiei.

6. Coordoneaza elaborarea planului de aparare la incendiu respectand continutul minimal impus de legislatia in vigoare si avand in vedere particularitatile concrete ale cerintelor de securitate la incendiu din obiectiv.

Atentie!

Planul de aparare la incendiu trebuie sa:
- fie flexibil, permitand adaptarea sistemului existent de securitate la incendiu la schimbarea permanenta a situatiilor din organizatie privind nivelul de risc de incendiu;
- prevada responsabilitati concrete si cuantificabile pentru toate compartimentele societatii.
 

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
securitatea si sanatatea in muncafisa de postloc de munca

Data aparitiei: 24 Februarie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Care sunt responsabilitatile privind SSM care nu trebuie sa lipseasca din fisa de post a unui director Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Cumul de contracte la angajatori diferiti. Cat va fi indemnizatia pentru CCC?Fisa postului si schimbarea sefului ierarhic. Este necesara modificarea acesteia?Fisa postului pentru referentFISA DE POST pentru traducator in 2019Varsaminte pentru persoane cu handicap neincadrate. Cum aplicam Legea 448 din 2006?

ULTIMELE ARTICOLE

Desemnarea unui salariat ca responsabil cu supravegherea si verificarea tehnica a instalatiilor (RSVTI) - OBLIGATIIFisa postului pentru un conducator auto transport rutier marfuriNorme SSM - Accidentarea prin utilizarea incorecta a echipamentului de muncaNorme SSM: responsabilitati specifice operatorilor RSVTIFisa postului pentru consilier economist in gestiune economica
Mai multe articole despre fisa de post
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]