De la data de 1 ianuarie 2011 carnetele de munca au fost inlocuite de evidenta electronica, vechimea in munca, meserie si in specialitate fiind dovedite cu ajutorul documentelor eliberate de angajator. Evidenta muncii a fost astfel tinuta prin intermediul registrului general de evidenta a salariatilor (REVISAL) transmis in format electronic de catre angajatori, registru ce cuprinde numele si prenumele, CNP-ul, data angajarii, functia sau ocupatia, tipul contractului individual de munca si data si temeiul incetarii contractului individual de munca.
Au disparut, totodata, mai multe date care inainte erau cuprinse in carnetul de munca, precum datele despre salariul de baza sau cele referitoare la suspendarea contractului individual de munca.
In ceea ce priveste ridicarea carnetelor de munca de catre angajatori si titulari, ITM Bucuresti a facut urmatorul anunt:
Avand in vedere prevederile legale in domeniul relatiilor de munca, comunicam angajatorilor/titularilor care nu si-au ridicat carnetele de munca ca au obligatia sa se prezinte la ITM Bucuresti, punctul de lucru din Octavian Goga nr. 2, in incinta Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, intrarea B, de luni pana vineri, in vederea ridicarii acestora.
250 Modele Fise de Post
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Anul trecut autoritatile mentionasera ca toate carnetele de munca pastrate si completate de catre inspectoratul teritorial de munca se predau angajatorilor pe baza de proces-verbal de predare primire pana la data de 30.06.2011, urmand ca acestea sa fie predate titularilor de catre angajator pe baza de proces-verbal de predare primire.
ITM Bucuresti a reamintit astfel in 2012 de obligatia angajatorilor de a-si ridica toate carnetele de munca de la sediul ITM.