Registrul general de evidenta salariala beneficiaza de un regim de gestiune reglementat de lege astfel ca procedura de completare si de transmitere a registrului se efectueaza de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator, care detin calificare/specializare/perfectionare in domeniul resurselor umane si cunostinte de operare a calculatorului la nivel de utilizator. Pentru a respecta intocmai prevederile legale, angajatorul trebuie sa cunoasca si baza legala care include reglementarile in cauza.
Astfel, trebuie precizat ca, potrivit proiectului de HG privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor (REVISAL) publicat pe site-ul oficial al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, completarea si transmiterea registrului poate fi facuta de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator, care detin calificare/specializare/perfectionare in domeniul resurselor umane si cunostinte de operare a calculatorului la nivel de utilizator.
De retinut insa ca proiectul de abrogare a HG 161/2006 a suferit modificari si in forma finala aprobata de HG 500/2011 au disparut dispozitiile potrivit carora persoana nominalizata prin decizia scrisa a angajatorului trebuie sa detina calificarile mentionate.
Diurna legala in Romania si in strainatate
Legis Plus Legislatia Muncii
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
In consecinta, aceasta este baza legala care reglementeaza conditiile de gestionare a Revisalului. Se precizeaza insa ca acest proiect poate suferi modificari astfel ca o actualizare a legii trebuie sa fie intotdeauna cunoscuta de angajator.