a) organizeaza, conduce, tine, verifica si supravegheaza contabilitatea, intocmeste si semneaza situatiile financiare si executa lucrari cu caracter fiscal, respectiv calculul de impozite, taxe si contributii, intocmirea si depunerea de declaratii fiscale si asigurarea reprezentarii clientului in relatia cu autoritatile fiscale, ca parte a unui contract de prestari de servicii in domeniul contabilitatii.
"O persoana fizica independenta (expert contabil) inregistrata doar la ANAF, doreste sa presteze si servicii de resurse umane (transmitere Revisal, intocmire CIM, intocmire acte aditionale, decizii incetare CIM, salarizare etc.). Este nevoie de calificari si inregistrare la Registru Comertului sau este suficient acest lucru? Persoana fizica detine diploma de Inspector Resurse Umane dobandite anterior calitatii de Expert Contabil."
Prin tinerea contabilitatii se intelege inregistrarea in contabilitate a operatiunilor economico-financiare cu respectarea legii contabilitatii si a reglementarilor contabile aplicabile, precum si refacerea sau revizuirea contabilitatii. Rezultatul lucrarilor de verificare sau revizuire poate consta in semnatura de certificare acordata de expertul contabil. Prin lucrari cu caracter fiscal se intelege calculul de impozite, taxe si contributii, intocmirea si depunerea de declaratii fiscale si asigurarea reprezentarii clientului in relatia cu autoritatile fiscale;
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Art. 6 din OUG 65/1994 mai prevede ca expertul contabil:
b) acorda asistenta de specialitate privind organizarea si tinerea contabilitatii;
c) efectueaza analize si evaluari economico-financiare in scop financiar-contabil, altele decat cele definite prin Ordonanta Guvernului nr. 24/2011 privind unele masuri in domeniul evaluarii bunurilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 99/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, si care nu se concretizeaza intr-un raport de evaluare intocmit potrivit standardelor de evaluare adoptate de Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania (ANEVAR). Astfel de evaluari se pot referi la estimari ale fluxurilor de trezorerie si ale starii financiare a entitatii, evaluarea veniturilor si a cheltuielilor, estimarea nivelului provizioanelor si a ajustarilor de valoare, precum si alte evaluari executate de expertii contabili in activitatea lor curenta, fara a se limita la acestea;
d) efectueaza expertize financiar-contabile, inclusiv expertize financiar-contabile cu componenta fiscala, dispuse de organele judiciare sau solicitate de persoanele fizice ori juridice in conditiile prevazute de lege si de reglementarile CECCAR;
e) executa alte lucrari cu caracter financiar-contabil, inclusiv activitati de evidenta electronica a personalului, de salarizare, de organizare administrativa si informatica, certificare de informatii, date si documente;
f) indeplineste, potrivit dispozitiilor legale, atributiile prevazute in mandatul de cenzor si de mandatar financiar;
g) acorda asistenta de specialitate necesara pentru infiintarea si reorganizarea societatilor;
h) asigura managementul financiar-contabil si al performantei economice;
i) asigura controlul intern de gestiune si managementul riscurilor persoanelor juridice;
j) acorda consultanta in gestiune financiara si in contabilitate, presteaza servicii specifice contabilitatii manageriale si raportarii integrate;
k) efectueaza pentru persoanele fizice si juridice servicii profesionale care presupun cunostinte privind activitatile prevazute la prezentul articol.
ATENTIE!
Cum se poate observa printre atributiile expertului contabil nu se inregistreaza asistenta de specialitate necesara pentru resurse umane.
Totodata, mentiuni privind prestatorii de servicii constand in completarea si transmiterea REVISAL, sunt facute de art. 2 alin. (4) – (11) din HG 905/2017.
Astfel:
(4) Au obligatia de a infiinta registrul, completa si transmite datele in registru la inspectoratul teritorial de munca si misiunile diplomatice, oficiile consulare ale altor state in Romania, respectiv, dupa caz, reprezentantele organizatiilor internationale acreditate in Romania, institutele culturale si reprezentantele comerciale si economice ale altor state in Romania, pentru personalul angajat local care are cetatenia romana sau resedinta permanenta in Romania.
(5) Angajatorii prevazuti la art. 1 lit. a) pot contracta serviciul de completare si transmitere a datelor in registru prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare, inclusiv ale prevederilor privind protectia datelor cu caracter personal.
(6) Completarea si transmiterea datelor in registru se realizeaza de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajatorii prevazuti la art. 1 lit. a), de catre persoanele care au aceste atributii stabilite prin fisa postului in cazul angajatorilor prevazuti la art. 1 lit. b) si de catre prestatorii prevazuti la alin. (5).
(7) Prestatorii prevazuti la alin. (5) nu pot subcontracta, la randul lor, serviciile de completare si transmitere a datelor in registru incredintate de angajator.
...pentru a vedea ce alte indatoriri mai au expertii contabili citeste continuarea pe PortalCodulMuncii >>>