In calitate de angajator puteti acorda un ajutor de deces, altul decat cel reglementat de Legea nr. 263/2010, in cazul decesului salariatilor si membrilor lor de familie.
Important
Pentru a putea achita salariatilor dvs. un astfel de ajutor este necesar ca la incheierea contractului colectiv de munca la nivel de unitate sa mentionati o astfel de clauza.
Ajutorul de deces acordat de angajator se achita din fondul de salarii si este o cheltuiala deductibila daca nu depaseste plafonul de 2%.
In acelasi cuantum sunt deductibile si urmatoarele cheltuieli sociale:
– ajutoarele pentru nastere;
– ajutoarele pentru inmormantare;
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
40 Modele de Regulament Intern
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Noua lege a pensiilor Ghid practic
– ajutoarele pentru boli grave sau incurabile;
– protezele;
– cheltuielile pentru functionarea corespunzatoare a unor activitati sau unitati aflate in administrarea contribuabililor: gradinite, crese, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si ale accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti, precum si pentru scolile pe care le au sub patronaj.
In cadrul acestei limite pot fi deduse si cheltuielile reprezentand:
– transportul la si de la locul de munca al salariatilor;
– cadouri in bani sau in natura oferite copiilor minori ai salariatilor;
– cadouri in bani sau in natura acordate salariatelor;
– costul prestatiilor pentru tratament si odihna pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora, inclusiv transportul;
– ajutoare pentru salariatii care au suferit pierderi in gospodarie si contributia la fondurile de interventie ale asociatiei profesionale a minerilor;
– ajutorarea copiilor din scoli si centre de plasament (art. 21 lit. c) din Legea nr. 571/2003 – Codul fiscal).