Cine poate solicita ajutorul de deces?

ajutor decesangajat decedatcertificat de decescine solicita ajutorul de deces
Cine poate solicita ajutorul de deces?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
„Un angajat decedat poate beneficia de ajutor de deces de la casa de pensii si daca da cine ridica acel ajutor de deces?”
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 127 alin. (1) din Legea 263/2010, ajutorul de deces se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat si se acorda, la cerere, pe baza certificatului de deces.
 
In cazul salariatului, ajutorul de deces se achita, de casa teritoriala de pensii, in termen de 3 zile lucratoare de la solicitare.
 
Beneficiaza de ajutor de deces o singura persoana care face dovada ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces si care poate fi, dupa caz, sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele, curatorul sau, in lipsa acestora, oricare persoana care face dovada, prin orice mijloc de proba admis de lege, ca a suportat cheltuielile.
 
Dovada ca au fost suportate cheltuielile ocazionate de deces se face cu inscrisuri doveditoare in acest sens, inclusiv cu declaratie pe propria raspundere a solicitantului ajutorului de deces.
 
In cazul persoanelor care nu au legatura cu persoana decedata (oricare persoana care face dovada) dovada ca au fost suportate cheltuielile ocazionate de deces se face prin inscrisuri doveditoare in acest sens sau prin declaratie pe propria raspundere autentificata.
 
Conform art. 110 din Normele metodologice de aplicare a Legii 263/2010, in intelesul legii, cu privire la acordarea ajutorului de deces, membrii de familie pot fi:
 
a) sotul/sotia;
b) copiii proprii, copiii adoptati, copiii aflati in plasament familial ori cei incredintati spre crestere si educare familiei, in varsta de pana la 18 ani sau, daca isi continua studiile, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani, precum si copiii incapabili de munca, indiferent de varsta, daca si-au pierdut capacitatea de munca inaintea varstelor mentionate;
c) parintii si bunicii oricaruia dintre soti.
 
Ajutorul de deces se acorda, dupa caz, pe baza urmatoarelor documente:
a) cerere pentru acordarea ajutorului de deces, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 11;
b) certificat de deces (original si copie);
c) act de identitate al solicitantului (original si copie);
 
d) acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar (original si copie);
e) dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (original si copie);
f) act medical emis sau vizat de medicul expert al asigurarilor sociale, prin care se atesta boala care l-a facut inapt si data ivirii acesteia, in cazul copilului inapt in varsta de peste 18 ani (original);
 
g) adeverinta care sa certifice ca, la data decesului, membrul de familie cu varsta cuprinsa intre 18 si 26 de ani urma o forma de invatamant organizata potrivit legii (original).
Conform art. 16 din Legea 16/2021 a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2021, publicata in Monitorul Oficial nr. 238 din 9 martie 2021, cuantumul ajutorului de deces, se stabileste, in conditiile legii, in cazul:
a) asiguratului sau pensionarului, la 5.380 lei;
b) unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului, la 2.690 lei.
 
 
Raspuns oferit de Gabriela Dita, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro >>
 
 
 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ajutor decesangajat decedatcertificat de decescine solicita ajutorul de deces

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 29 Iulie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cine poate solicita ajutorul de deces? Nota: 3.33 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Salariat apt conditionat.Obligatii angajatorIntrebare: In cadrul societatii se lucreaza in 3 schimburi, deci inclusiv schimb de noapte. Unul dintre angajati efectuand medicina muncii (controlul anual, in acest caz) a primit apt conditionat, cu urmatoarea recomandare: fara ture de noapte. Ce obligatii are angajatorul? Un alt loc de munca vacant, in acest moment, unde sa nu lucreze si schimb de noapte, nu exista.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Salariat pensionar. Baza de calcul concediu medicalIntrebare: Societatea a angajat o persoana care are si calitatea de pensionar. Baza de calcul al indemnizatiei de concediu medical poate fi constituita din veniturile obtinute din pensie, in cazul in care concediul medical ar interveni intr-un interval de timp mai mic de 6 luni de la data angajarii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Cine poate solicita ajutorul de deces?

Mai multe articole despre angajat decedat
Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]