S-ar parea ca cei 750 de milioane de utilizatori ai retelei de socializare Facebook fac deliciul companiilor aflate in cautare de noi angajati. Astfel, agentiile de recrutare risca sa ramana fara activitate daca angajati din cadrul departamentelor de HR ale companiilor isi vor alege viitorii angajati printr-o rasfoire a Facebook-ului.
Pe de alta parte, unele agentii de recrutare par sa contribuie singure la o diminuare a profesionalismului in ochii companiilor care ar putea apela la serviciile acestora. In concret, unele dintre aceste agentii de recrutare au renuntat la serviciile de recrutare specializate si au inceput sa faca selectii folosind doar ajutorul oferit de Facebook. Aceste agentii isi motiveaza alegerea spunand ca baza de data a retelei de socializare le ofera si posibiliatatea de a analiza comportamentul potentialului angajat in mediul online.
O astfel de companie are parte de candidati care ajung sa vizualizeze oferta de joburi de pe site-ul oficial prin intermediul Facebook-ului, numarul acestora fiind mult mai mare decat al celor care acceseaza LinkedIn. In paralel, reprezentanti ai site-ului LinkedIn au declarat ca mai exista in continuare persoane care nu vor sa amestece profilurile profesionale de pe acest site cu cele personale de pe Facebook.
Potrivit studiilor, doar 1% din totalul angajarilor realizate la nivel mondiale sunt finalizate prin intermediul Facebookului. Doar atunci cand acest procent ar cunoaste o crestere semnificativa, se va putea vorbi despre o concurenta reala in domeniul recrutarii si selectiei.
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
40 Modele de Regulament Intern
Orele suplimentare si munca in zi de repaus