Angajarea unui elev pe perioada vacantei de vara, in 2022. Procedura si CONDITII

Ioana Pavel
Ioana Pavel
23 Iunie 2022
23 Iunie 2022
Ioana Pavel
Ioana Pavel
angajare elev perioada de varaconditii angajare elevHG nr. 600/2007
Angajarea unui elev pe perioada vacantei de vara, in 2022. Procedura si CONDITII
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Suntem o pizzerie cu sala de servire si distributie la domiciliu dorim sa angajam o persoana minora pe perioada vacantei de vara persoana respectiva este la liceu, momentan are diploma de 10 clase intrebarea noastra este in ce functie am putea sa o angajam? va lucra la birou cu atributiile urmatoare: - aranjeaza/sorteaza documente - intocmeste diferite rapoarte in excel - concepe material de promovare (tik-tok, facebook, etc.) - preia anumite sarcini de hr/contabilitate/secretariat va rog sa ne oferiti mai multe variante de functii la care s-ar incadra in cazul angajarii de minori am beneficia de ceva beneficii de la stat? care ar fi acestea si ce conditii trebuie indeplinite?"
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Incadrarea in munca a elevilor minori (16 – pana la 18 ani) se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 Codul muncii cu modificarile si completarile ulterioare si ale HG nr. 600/2007 privind protectia tinerilor la locul de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
In opinia noastra puteti angaja persoana pe una din ocupatiile:
 
- 411001 functionar administrativ 4110 (din Grupa de baza Functionari cu atributii generale: efectueaza sarcini de secretariat si administrative in conformitate cu procedurile stabilite).
- 412001 secretara, 412002 secretara dactilografa sau 412003 secretara prelucrare texte (din Grupa de baza 4120 Secretari: secretarii utilizeaza masini de scris, calculatoare sau alte echipamente de procesare a textelor pentru transcrierea corespondentei si a altor documente, verifica documentele elaborate de alte categorii de personal, administreaza corespondenta emisa si primita, intocmesc agenda intalnirilor de lucru si a sedintelor si efectueaza diferite alte sarcini administrative).
 
In conformitate cu prevederile Legii nr. 72/2007 privind stimularea incadrarii in munca a elevilor si studentilor, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul care incadreaza in munca elevi si studenti pe perioada vacantelor beneficiaza, pentru fiecare elev si student, de un stimulent financiar lunar egal cu 50% din valoarea indicatorului social de referinta prevazut de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare (in prezent, ISR = 525,5 lei).
 
Perioada maxima de acordare a stimulentului financiar este de 60 de zile lucratoare intr-un an calendaristic.
In Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 72/2007 (aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 726/2007, cu modificarile si completarile ulterioare) sunt detaliate conditiile in care se acorda acest stimulent:
 
La articolul 2 din Norme se precizeaza ca beneficiaza de stimulentul financiar lunar angajatorii care, pe perioada vacantelor stabilita potrivit legii, incadreaza in munca elevi si studenti in baza:
 
a) unui contract individual de munca pe durata determinata, egala sau mai mica decat durata vacantei, incheiat in conditiile legii, cu norma intreaga sau, dupa caz, cu timp partial;
b) unui contract de munca temporara, numai daca durata misiunii de munca temporara este egala sau mai mica decat durata vacantei.
In cazul tinerilor in varsta de pana la 18 ani, contractul individual de munca incheiat cu durata timpului de munca de 6 ore pe zi si de 30 de ore pe saptamana se considera incheiat cu norma intreaga.
La art. 3 alin. (2) din Norme se precizeaza ca nu beneficiaza de stimulentul financiar:
a) angajatorii care incadreaza in munca elevi si studenti anterior datei de incepere a vacantei stabilite potrivit legii, pentru elevii si studentii respectivi;
b) angajatorii care au beneficiat, pentru elevii si studentii respectivi, de stimulentul financiar pentru o perioada de 60 de zile lucratoare in cursul anului calendaristic.
La art. 4 din Norme se prevede ca angajatorii trebuie sa incheie cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 30 de zile de la data angajarii elevilor si studentilor aflati in perioada vacantelor, o conventie al carei model este prevazut in anexa nr. 1 la aceste Norme.
 
Documente necesare pentru incheierea conventiei cu AJOFM:
 
- cerere;
- tabel nominal cuprinzand elevii si studentii incadrati in munca pe perioada vacantelor (modelul se regaseste in Normele metodologice si este anexa la conventie - anexa nr. 1 la Norme);
- adeverinta eliberata de institutia de invatamant prin care se atesta ca persoana are statut de elev sau, dupa caz, de student si urmeaza cursurile intr-o institutie de invatamant de stat sau particular, infiintata potrivit legii, cuprinzand si precizarea expresa a perioadei de vacanta;
- actul de identitate al elevului sau studentului, in copie;
- copia contractului de munca, incheiat cu respectarea conditiilor de varsta si a regimului legal al muncii tinerilor;
- declaratie pe propria raspundere a angajatorului, din care sa rezulte ca angajatorul nu se regaseste in una dintre situatiile prevazute la art. 3 alin. (2) din Norme (reprodus mai sus).
La art. 6 din Norme se prevede ca pentru a beneficia de stimulentul lunar angajatorii au obligatia de a depune la AJOFM, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare lunii pentru care solicita aceasta suma, urmatoarele documente:
a) tabel nominal al carui model este prevazut in anexa nr. 2 la Norme;
b) pontaj si statul de plata, in copie.
 
Prin urmare pentru a beneficia stimulent este necesar sa va adresati AJOFM, in vederea incheierii conventiei pentru acordarea acestuia.
 
 Un raspuns oferit in data de 15.06.2022, realizat de expertii de la PortalCodulMuncii >>> 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]