Angajarea unui elev pe perioada vacantei de vara, in 2022. Procedura si CONDITII

angajare elev perioada de varaconditii angajare elevHG nr. 600/2007
Angajarea unui elev pe perioada vacantei de vara, in 2022. Procedura si CONDITII
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Suntem o pizzerie cu sala de servire si distributie la domiciliu dorim sa angajam o persoana minora pe perioada vacantei de vara persoana respectiva este la liceu, momentan are diploma de 10 clase intrebarea noastra este in ce functie am putea sa o angajam? va lucra la birou cu atributiile urmatoare: - aranjeaza/sorteaza documente - intocmeste diferite rapoarte in excel - concepe material de promovare (tik-tok, facebook, etc.) - preia anumite sarcini de hr/contabilitate/secretariat va rog sa ne oferiti mai multe variante de functii la care s-ar incadra in cazul angajarii de minori am beneficia de ceva beneficii de la stat? care ar fi acestea si ce conditii trebuie indeplinite?"
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Incadrarea in munca a elevilor minori (16 – pana la 18 ani) se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 Codul muncii cu modificarile si completarile ulterioare si ale HG nr. 600/2007 privind protectia tinerilor la locul de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
In opinia noastra puteti angaja persoana pe una din ocupatiile:
 
- 411001 functionar administrativ 4110 (din Grupa de baza Functionari cu atributii generale: efectueaza sarcini de secretariat si administrative in conformitate cu procedurile stabilite).
- 412001 secretara, 412002 secretara dactilografa sau 412003 secretara prelucrare texte (din Grupa de baza 4120 Secretari: secretarii utilizeaza masini de scris, calculatoare sau alte echipamente de procesare a textelor pentru transcrierea corespondentei si a altor documente, verifica documentele elaborate de alte categorii de personal, administreaza corespondenta emisa si primita, intocmesc agenda intalnirilor de lucru si a sedintelor si efectueaza diferite alte sarcini administrative).
 
In conformitate cu prevederile Legii nr. 72/2007 privind stimularea incadrarii in munca a elevilor si studentilor, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul care incadreaza in munca elevi si studenti pe perioada vacantelor beneficiaza, pentru fiecare elev si student, de un stimulent financiar lunar egal cu 50% din valoarea indicatorului social de referinta prevazut de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare (in prezent, ISR = 525,5 lei).
 
Perioada maxima de acordare a stimulentului financiar este de 60 de zile lucratoare intr-un an calendaristic.
In Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 72/2007 (aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 726/2007, cu modificarile si completarile ulterioare) sunt detaliate conditiile in care se acorda acest stimulent:
 
La articolul 2 din Norme se precizeaza ca beneficiaza de stimulentul financiar lunar angajatorii care, pe perioada vacantelor stabilita potrivit legii, incadreaza in munca elevi si studenti in baza:
 
a) unui contract individual de munca pe durata determinata, egala sau mai mica decat durata vacantei, incheiat in conditiile legii, cu norma intreaga sau, dupa caz, cu timp partial;
b) unui contract de munca temporara, numai daca durata misiunii de munca temporara este egala sau mai mica decat durata vacantei.
In cazul tinerilor in varsta de pana la 18 ani, contractul individual de munca incheiat cu durata timpului de munca de 6 ore pe zi si de 30 de ore pe saptamana se considera incheiat cu norma intreaga.
La art. 3 alin. (2) din Norme se precizeaza ca nu beneficiaza de stimulentul financiar:
a) angajatorii care incadreaza in munca elevi si studenti anterior datei de incepere a vacantei stabilite potrivit legii, pentru elevii si studentii respectivi;
b) angajatorii care au beneficiat, pentru elevii si studentii respectivi, de stimulentul financiar pentru o perioada de 60 de zile lucratoare in cursul anului calendaristic.
La art. 4 din Norme se prevede ca angajatorii trebuie sa incheie cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 30 de zile de la data angajarii elevilor si studentilor aflati in perioada vacantelor, o conventie al carei model este prevazut in anexa nr. 1 la aceste Norme.
 
Documente necesare pentru incheierea conventiei cu AJOFM:
 
- cerere;
- tabel nominal cuprinzand elevii si studentii incadrati in munca pe perioada vacantelor (modelul se regaseste in Normele metodologice si este anexa la conventie - anexa nr. 1 la Norme);
- adeverinta eliberata de institutia de invatamant prin care se atesta ca persoana are statut de elev sau, dupa caz, de student si urmeaza cursurile intr-o institutie de invatamant de stat sau particular, infiintata potrivit legii, cuprinzand si precizarea expresa a perioadei de vacanta;
- actul de identitate al elevului sau studentului, in copie;
- copia contractului de munca, incheiat cu respectarea conditiilor de varsta si a regimului legal al muncii tinerilor;
- declaratie pe propria raspundere a angajatorului, din care sa rezulte ca angajatorul nu se regaseste in una dintre situatiile prevazute la art. 3 alin. (2) din Norme (reprodus mai sus).
La art. 6 din Norme se prevede ca pentru a beneficia de stimulentul lunar angajatorii au obligatia de a depune la AJOFM, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare lunii pentru care solicita aceasta suma, urmatoarele documente:
a) tabel nominal al carui model este prevazut in anexa nr. 2 la Norme;
b) pontaj si statul de plata, in copie.
 
Prin urmare pentru a beneficia stimulent este necesar sa va adresati AJOFM, in vederea incheierii conventiei pentru acordarea acestuia.
 
 Un raspuns oferit in data de 15.06.2022, realizat de expertii de la PortalCodulMuncii >>> 
 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajare elev perioada de varaconditii angajare elevHG nr. 600/2007

Data aparitiei: 23 Iunie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Angajarea unui elev pe perioada vacantei de vara, in 2022. Procedura si CONDITII Nota: 3.88 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]