Cum sa derulati procesul de evaluare a competentelor

proces de evaluarecompetente profesionalecandidatifisa de autoevaluare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Iata care sunt etapele unui proces de evaluare a competentelor profesionale:

– inscrierea candidatului pentru evaluarea competentelor

Candidatul depune o cerere, la un centru de evaluare autorizat, pentru ocupatia/calificarea pentru care doreste un certificat de competenta si i se repartizeaza un evaluator de competente profesionale certificat.

– Asistarea candidatului pentru realizarea autoevaluarii

Evaluatorul ii explica candidatului continutul si prevederile standardului, ii prezinta fisa de autoevaluare si ii explica modul de completare a acesteia.

– Stabilirea unitatilor de competenta pentru care candidatul solicita evaluarea

Dupa ce candidatul a completat fisa de autoevaluare, urmeaza analizarea ei impreuna cu evaluatorul.

Decizia de intrare in procesul de evaluare apartine insa candidatului care, in urma discutarii fisei de autoevaluare si tinând seama de recomandarile facute de catre evaluator, hotaraste daca intra in procesul de evaluare pentru o unitate de competenta, un grup de unitati sau pentru intreaga ocupatie.

– Pregatirea candidatului pentru evaluare

Evaluatorul prezinta candidatului metodele de evaluare care vor fi utilizate in procesul de evaluare a competentelor, clarifica modul in care candidatul isi va demonstra competenta si ii explica modul in care va trebui sa prezinte dovezile de competenta produse anterior.

– Planificarea si organizarea procesului de evaluare

Evaluatorul planifica si organizeaza procesul de evaluare, de comun acord cu candidatul. Durata procesului de evaluare nu trebuie sa depaseasca 30 de zile.

– Culegerea dovezilor de competenta, analizarea lor si luarea deciziei privind competenta

In evaluarea competentelor profesionale, dovezile de competenta produse de candidat sunt judecate in raport cu aspectele critice stabilite pentru fiecare unitate de competenta din standard.

– inregistrarea si raportarea rezultatelor evaluarii

Evaluatorul inregistreaza, in dosarul de evaluare al candidatului, rezultatele evaluarilor efectuate.

Pentru a mentine confidentialitatea rezultatelor evaluarii, se recomanda ca accesul la inregistrari sa fie limitat la: evaluator, candidat si verificator intern sau verificator extern.

Fiecare centru de evaluare isi elaboreaza propria procedura in ceea ce priveste inregistrarea informatiilor care decurg dintr-o evaluare si accesul la acestea.

– Eliberarea certificatului de competenta

Persoana declarata competenta in urma procesului de evaluare primeste un certificat de competente profesionale in care sunt mentionate unitatile de competenta pentru care persoana a fost declarata competenta.

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proces de evaluarecompetente profesionalecandidatifisa de autoevaluare

Data aparitiei: 13 Aprilie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cum sa derulati procesul de evaluare a competentelor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]