Salariat pensionar si desfiintare post. Ce pasi urmam?

desfiintare postsalariat pensionardecizia de concediere
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Care sunt pasii de urmat in cazul desfiintarii unui post ocupat de un salariat care este si pensionar in cadrul unui SRL? Se acorda perioada de preaviz?
 
Raspunsul specialistului:
 
Salariatii pensionari se bucura de aceleasi drepturi ca si salariatii. Pasii pe care trebuie sa ii urmati intr-o asemenea situatie decurg in mod organic din cuprinsul prevederilor din Codul muncii, republicat. 
 
Astfel, semnalam ca in asemenea cazuri, salariatii care urmeaza sa isi piarda locul de munca, desfiintat la nivelul angajatorului, pot contesta aceasta masura in instanta, iar in situatia in care la nivelul angajatorului nu sunt respectate prevederile legislatiei muncii, instanta va putea dispune anularea concedierii si dupa caz, reintegrarea salariatului cu plata drepturilor salariale aferente.
 
Asadar, plecand de la dispozitiile legale in materie, apreciem ca pasii care ar trebui urmati in asemenea situatii sunt:
 
1. intocmirea unei analize sustinuta din punct de vedere economic care sa prezinte situatia financiara a angajatorului, dificultatile intampinate de acesta, scaderea profitului sau dificultatile intalnite pe piata careia se adreseaza. In situatia in care angajatorul nu inregistreaza pierderi, insa specificul pietei careia i se adreseaza a suferit schimbari si impune reorientarea catre alte domenii, extinderea anumitor activitati si reducerea altora, apreciem ca aceste lucruri, precum si alte activitati specifice domeniului in care isi desfasoara activitatea respectivul angajator, ar trebui cuprinse si sustinute in respectiva nota. Toate aceste elemente apreciem ca sunt de natura a justifica elementele obligatorii solicitate de art. 65 alin. (2) din Legea 53/2003 - Codul muncii, republicat, cu modificarile ulterioare, respectiv caracterul efectiv al desfiintarii locului de munca pentru o cauza reala si serioasa;
 
2. pe baza acestei analize, angajatorul propune o noua structura organizatorica, in care postul ce se doreste a fi desfiintat nu mai apare;
 
3. daca sunt posturi identice ocupate, ulterior aprobarii pasilor 1 si 2, la nivelul angajatorului ar trebui sa se puna in aplicare prevederile Regulamentului intern sau ale contractului colectiv de munca aplicabil la nivelul angajtorului cu privire la elementele pe baza carora se va realiza departajarea salariatilor, acestea putand fi evaluarile profesionale intocmite la nivelul angajatorului, realizarea obiectivelor stabilite prin fisa postului, concursul sau alte metode stabilite.
 
4. se acorda preavizul prevazut in CIM, care nu poate fi mai mic de 20 de zile lucratoare, potrivit art.75 din Codul muncii;
 
5. se intocmeste decizia de concediere cu respectarea dispozitiilor art. 76 din Codul muncii, se comunica in 5 zile salariatului, iar in ziua incetarii se inregistreaza in Revisal si se transmite ITM;
 
6. se acorda toate drepturile de natura salariala la care acesta este indreptatit, inclusiv eventuale plati compensatorii si compensarea concediului;
 
7. emiterea de catre angajator a adeverintei prevazuta la art. 34 alin. (5) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
 
Pensionarilor nu li se mai emite adeverinta prevazuta de art. 18 din HG 174/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
 
 
Raspuns oferit de Adina Popescu, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro
 
 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
desfiintare postsalariat pensionardecizia de concediere

Data aparitiei: 19 Februarie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Salariat pensionar si desfiintare post. Ce pasi urmam? Nota: 4.63 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

DESFIINTARE POST - Concediere individuala pentru motive ce nu tin de persoana salariatuluiDESFIINTARE POST contractual in 2021. In ce conditii se poate desfiinta postul?Model de hotararare AGA pentru desfiintare de postDESFIINTARE POST salariat revenit din concediu de acomodare. Este posibil?Desfiintarea unui post. Ce documente sunt necesare si cand se va inregistra in Revisal?

ULTIMELE ARTICOLE

Desfiintarea postului in cazul salariatei revenite din concediu crestere copil - este posibila?Desfiintarea postului unei salariate revenite din CCC. In ce conditii este posibil?Incetare CIM prin desfiintarea postului. Ce prevede legea?Desfiintarea unui post, in 2022Angajatorul e obligat sa anunte ANOFM la desfiintarea postului unui salariat? Amenzi de pana la 5.000 lei
Mai multe articole despre desfiintare post
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]