Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Modificarea corecta a CIM - trecerea de la 1 ora/zi la 2 ore/saptamana

modificare CIMtimp de lucrucodul muncii CIM
Iata care sunt prevederile ce trebuie modificate pentru un angajat care lucreaza 1 ora pe zi si acum trece la 2 ore pe saptamana.
 
Conform art. 17, alin. (5) din Codul muncii, "orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, anterior producerii modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege sau in contractul colectiv de munca aplicabil".
 
Alin. (3) al art. 17 din Codul muncii include urmatoarele elemente pentru care trebuie incheiat un act aditional la contract:
  • identitatea partilor;
  • locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
  • sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
  • functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
  • criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
  • riscurile specifice postului;
  • data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
  • in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
  • durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
  • conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
  • salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
  • durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
  • indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
  • durata perioadei de proba.
 
Astfel, in situatia de fata, trebuie sa retinem ca modificarea timpului de lucru poate fi facuta doar cu acordul salariatului.
 
Analizand dispozitiile legale mentionate mai sus, intelegem ca pentru schimbarea timpului de lucru de la 1 ora pe zi la 2 ore pe saptamana trebuie incheiat un contract aditional la CIM, in minimum 2 exemplare, care sa includa modificarile asupra carora partile au cazut de acord.
 
Pentru detalii suplimentare si alte analize comprehensive cu privire la tratarea corecta a unui CIM puteti accesa PortalCodulMuncii, unde specialistii in domeniu si profesionistii va stau la dispozitie chiar si prin telefon!
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
modificare CIMtimp de lucrucodul muncii CIM

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 28 Noiembrie 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Modificarea corecta a CIM - trecerea de la 1 ora/zi la 2 ore/saptamana Nota: 4.75 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Stimulent de insertie. Imposibilitatea angajatorului de a restrictiona stimulentul de insertie. Interdictia concedieriiIntrebare: Revin cu Intrebarea: Practic cum poate fi interpretat alin. (6) art. 25 din OUG 111/2010 (Este interzis angajatorului sa restrictioneze accesul salariatei/salariatului la acordarea stimulentului de insertie prevazut la art. 7 alin. (2), daca aceasta/acesta si-a indeplinit obligatia prevazuta la alin. (5))? Interdictia de restrictionare acces la acordarea stimulentului se refera la intreaga perioada pentru care angajata este indreptatita la primirea stimulentului de insertie sau daca o eventuala...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Carantina instituita anterior datei de 21 iulie 2020. Cuantum indemnizatie medicalaIntrebare: Pentru luna iulie 2020 avem doua concedii medicale cu cod 07 - carantina , eliberate astfel: la data de 23.07.2020 pentru perioada 09.07. - 22.07.2020 si unul eliberat la data de 27.07.2020 pentru perioada 12.07. - 24.07.2020. Tinand cont de data acordarii aceste concedii medicale vor fi platite cu procent 100% in conformitate cu prevederile Legii 139/2020?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]