Examenul medical constituie una dintre conditiile esentiale care trebuie indeplinite prealabil incheierii contractului de munca, dar si pe parcursul executarii acestuia, precum si la modificarea lui.
Atentie! Potrivit art. 27 alin. (1) din Codul muncii, o persoana poate fi angajata in munca numai in baza unui certificat medical, care constata faptul ca cel in cauza este apt pentru prestarea acelei munci.
Toate examenele medicale sunt de competenta exclusiva a medicului de medicina a muncii. Potrivit art. 8 lit. a) din Legea nr. 418/2004 privind statutul specific al medicului de medicina a muncii, acesta are atributia de a supraveghea sanatatea angajatilor, respectand principiile de etica, efectuand examinari medicale la incadrarea in munca, de adaptare, periodice, la reluarea muncii si la incetarea activitatii profesionale in respectivul loc de munca.
Angajarea medicului de medicina a muncii se face pe baza unui contract incheiat intre medic si angajator, in care se vor prevederea si conditiile de reziliere a acestuia. In vederea incheierii acestui contract, angajatorul se va consulta cu organizatiile reprezentative ale angajatilor.
Legis Plus Legislatia Muncii
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Portal Codul Muncii
Art. 27 si art. 28 din Legea nr. 98/1994 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la Normele legale de igiena si sanatate publica, republicata in Monitorul Oficial nr. 325 din 24.04.2008, mentioneaza faptele referitoare la examenul medical, a caror savarsire se sanctioneaza contraventional.
Aflati din revista Sanatatea si securitatea in munca la ce sanctiuni va expuneti!