Cum procedam in situatia in care persoana aflata in delegare pentru 30 de zile intra in incapacitate temporara de munca? Plata diurnei ramane integrala?
Cum se procedeaza in situatia concediului de odihna?
Raspunsul specialistilor PortalCodulMuncii.ro:
Delegarea reprezinta exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca. Asadar, salariatul delegat exercita temporar, pentru acelasi angajator lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca.
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Nu uitam ca salariatul delegat are dreptul la plata cheltuielilor de transport si cazare, precum si la o indemnizatie de delegare, in conditiile prevazute de lege sau de contractul colectiv de munca aplicabil.
Prin urmare, indemnizatia de delegare se cuvine salariatului delegat. Or, salariatul aflat in concediu de odihna sau in incapacitate temporara de munca nu mai este un salariat delegat intrucat nu mai presteaza activitate in afara locului sau de munca.
Concluzionam ca in perioada de incapacitate temporara de munca angajatorul are obligatia sa plateasca salariatului indemnizatie de incapacitate temporara de munca, diurna nedatorandu-se intrucat salariatul nu se mai afla in delegare.
In perioada concediului de odihna, angajatorul va plati salariatului indemnizatia de concediu de odihna calculata in conformitate cu prevederile legale.